Ascubal Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hei, min første post Har lest gjennom mange av Bigwater postene nå, ser at mange folk klager på lekkasjer, men jeg lurer på, er det noen som faktisk får settet til å virke helt uten feil? har hatt mitt i ca en mnd nå, fungerer helt fint her Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Kan sjekke forumet her om ett år. Da er vi nok en liten skare skal du se Lenke til kommentar
wilai Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 har aldri fått noko feil plus dette er min første vannkjøling system Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Velkommen til forumet Knudre! Jeg vil tro at 80-90% av problemene (lekkasjer osv) med vannkjøling generelt, er brukerrelatert. Det er nå engang slik at det er ikke alle gitt å håndtere slike ting på en fornuftig og riktig måte, og dermed kan det fort oppstå lekkasjer eller andre feil. Alt for mange er ikke klar over konsekvensen om man f.eks trekker til en nippel for hardt, (eller løst!), bruker gale dimensjoner på slanger og slangeklemmer, eller monterer utstyret på en slurvete måte for den saks skyld. Og dermed oppstår problemene. Dette gjelder så godt som alle fabrikat, ikke bare BW. Har du fått det til å fungere fint, har du ganske sikkert montert settet på en ok måte, i likhet med mange andre. Men enkelte klarer det kanskje ikke like godt, og da får man fort problemer, som igjen avspeiles i forumet. Men så får vi se da, hvor god respons du får på ditt innspill? Jeg vil i alle fall tro at flertallet opplever det samme som deg, og at det kun er noen få som har opplevet problemer. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 er enig i det Skrue sier, men siden BW er den første vannkjølingen min har jeg ikke hans erfaring å backe opp med. Jeg var en av dem som fikk settet fra psdatas julekalendertilbud allerede i julen, og jeg har ikke opplevd noe som helst probelemer med settet. Det har gått 24/7 i snart 5 mnd (med unntak av transporten til og fra TG). og jeg har ikke hatt antydninger til problemer... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har hatt mitt i 2-3 måneder uten noen som helst problem. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Siden det er så billig så kjøper gjerne folk, som aldri i utgangspunktet hadde engang tenkt på vannkjøling. kan jo ha noe med alle brukefeilene som er, blokken som sprekker fordi nippelen blir for skrudd for hardt til å slikt. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 I tillegg til dette er det sikkert like mange prosent av de som har problemer med BigWater, som også har problemer med andre sett. Men desto fler som kjøper det, desto fler vil klage... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 har montert 3 sett, alle settene er 100% problemfrie... tror mye av feilene er brukerfeil... Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har ingen problemer med det her. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 en kompis av meg fikk lekasje på blokka. Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Monterte eit sett til ein av brødrene mine, det har funka bra no i eit par månader. Med tanke på korleis han behandler datautstyret sitt så er dette imponerende. Har sålangt ikkje hørt klager på verken lekasjer eller sprekk i plexi (Noko som andre nevner her, skal ikkje tigthes til du blir blå). l Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) Fikk lekasje i paknignen mellom kobberet og plexiglasset. Og en venn av meg fikk en ødelagt nippel. Vi har begge testkjørt, han fant det ut, ikke jeg. Så hos meg røk CPU og HK EDIT: Bekager beklager, må lære meg og lese jeg... Endret 21. april 2005 av Blackslash Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Nå var denne tråden stort sett beregnet for tilbakemeldinger fra de som "får det til å funke fint" da. Om du / dere ønsker å gi tilbakemeldinger om "ulykker" med Tt BW, så finnes det jo en egen tråd for dette! Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Funker kjempe fint her, hadde en liten vanndam i pc'en forleden dag, men det var min feil. Kjøler gpu og cpu. Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Tja, har hatt mitt Tt BigWater siden juletilbudet, og alt virker strålende. Et av de bedre kjøpene jeg har gjort. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Tja, har hatt mitt Tt BigWater siden juletilbudet, og alt virker strålende.Et av de bedre kjøpene jeg har gjort. Second that. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 (endret) eneste problemet jeg har med BW settet er at pumpen stoppet etter 3 uker *vente på ny* Edit: Skriveleif... helgefylla satte litt tidlig inn ! Endret 22. april 2005 av Dimm Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 23. april 2005 Forfatter Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Noen som veit om det vil være vits i og f.eks oppgradere Tt BW med extra radiator, reservoir og pumpe.. Vil det ha noe særlig innspill på tempraturen på CPU og GPU? Kjøler allerede ned CPU og GPU og er faktisk ganske fornøyd med kjølinga, tro det eller ei Eneste skaden jeg har fått så langt er en liten ripe i plexien, men denne ser ikke ut til å gjøre noen skade.. Noen som veit hvor ofte en skal fylle på med nytt kjølevann, fyllte opp litt i går, så ut som noe hadde kondensert bort Endret 23. april 2005 av Knudre Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Hmm. Min oppriktige mening er at jeg da heller ville satset pengene på nytt og bedre utstyr "all over". Da vil du ganske sikkert få et bedre resultat, enn om du prøver å "lappe på" det du allerede har. Kvaliteten på Tt BW ser ut til å være litt tvilsom, og den blir ikke bedre om du kjøper deg en bedre pumpe / og eller radiator! En ny tank / reservoar vil overhodet ikke gi noen forbedringer, medmindre niplene på eksisterende tank er svært trange da? Annet kan det neppe være snakk om. En økning i tankvolum vil i alle fall ikke bety noe for temperaturen. Om du allikevel VIL prøve, så foreslår jeg å bytte ut pumpa. Den orginale ser i alle fall ut til å ha en relativt beskjeden kapasitet, så det kan hende at en kraftigere pumpe vil forbedre resultatet noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå