Goophy Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg bruker altså $battery-variabelen, men det vises bare som "AC" når jeg fyrer opp torsmo, både tilkoblet strømnettet og kjørende på batteri. Har lett litt rundt nå, men ikke funnet noe særlig info. Så hvis noen har en løsning på problemet hadde det vært kjempefint. (Velmont, å hakke på programmet gav ikke stort andre resultater. ) Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 hadde lignende problem viste seg fort at jeg hadde skrevet ${battery BAT0}, mens det i min /proc/acpi/battery/ bare befant seg en BAT1 så da jeg bytta til ${battery BAT1} fungerte det... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Den står som BAT0, som også er navnet på batteriet i /proc..../battery. Blir ikke klok på dette jeg... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 hva er output fra "cat /proc/acpi/battery/BAT0/state" Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 hmm, tror jeg fant svaret nå, viste seg nemlig at den viste AC her også når batteriet er ble helt opplada... så når jeg nappa ut kabelen bytta den til "discharging xx%" Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) opps, dobbel... Endret 16. april 2005 av magikern Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 (endret) present: yes capacity state: ok charging state: disharging present rate: unknown remaining capacity: 3880mAh present voltage: 14800mV Merkelige greier. Både GNOME og KDE sine batteri-greier viser jo hvor mye det er igjen... Edit: Viser "AC" her uansett hvor mye batteri det er igjen.. Er ca. 40% igjen nå, og den viser "AC". Endret 16. april 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå