Gå til innhold

wow! LG Brenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LG sin 40X brenner er sikkert bra. Valgte selv å bytte ut min 4x Mitsumi med NEC sin NR-9100A CD-RW pga den har støtte for UDMA/33. Leste et sted at LG sin 40X "bare" støttet PIO4 og derfor teoretisk sett skulle ha lavere overføringshastighet. Uansett når alt kommer til alt så er det viktigste hvor god kvalitet det er på drivene, hvor lenge de holder ut. Men det vil jo framtiden vise, 40X og opp CD-RW er jo nytt. :smile:

Lenke til kommentar

Ok,

 

Siden så mange mener at LG er ukjent og sikkert et høkkertmerke: Det er Hitachi som har produsert brenneren for LG (Snarere Hitachi er vel Data Storage Dep innen LG konsernet som er en av verdens største)

 

Jeg kjøpte 40X LG og er storfornøyd til nå etter å ha lekt med den i 24timer snart. (Og buffer underrun beskyttelsen er i hardware, noe som er et stort pluss for meg som bruker lurix !-) Men om du har 32,40 eller 48X så går det så kjapt uansett at det spiller vel liten rolle.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Asus brenner 24x, den skulle være konge... Burnproof, osv. Har ikke hatt en eneste feilbrenning, men den er utrolig kresen på plater. Gir du den feil plater er platene ulesbare etterpå.

 

Man derfor ikke si at en brenner er god fordi den ikke har feilbrenninger.

Lenke til kommentar

Det største (eneste?) minuset med LG's brennere er som Bugs_Bergen sier at de ikke støtter UDMA33.

Problemet er likevel ikke overføringshastigheten, 16.6MB/s holder i massevis. Problemet er at cpu forbruket er mye høyere med PIO4 enn med UDMA.

 

Hvis unngår å drive med altfor mye annet når man brenner går det sikkert an å leve med dette, men når det finnes så mange andre brennere som støtter UDMA ser jeg liten grunn til å satse på LG.

Lenke til kommentar

Jeg trur dere blander LG og Lite-On lit om hverandre nå ? Er Lite-on som har 40-48x brennere, LG har såvidt jeg ser bare 32x max på it butikken .. og er 40x Lite-On som er til 546... ikke støtte udma33 ? finnes det virkelig noen cd-enheter i dag som IKKE gjør ? alt fra min 8x cd-rom har jo gjort det..

Lenke til kommentar

Kjøp LiteOn 40x fra itbutikken eller databutikken. De koster under 600kr og har fått mye skryt i tester. Bla. denne der den banker en Plextor 40x: http://www.gotapex.com/reviews.php?rev=40x/index.html

 

Om du er redd for "ukjente merker" som LiteOn, kan du jo se det på den måten at du kan kjøpe 2 stk for samme prisen som 1 plextor. Dersom den ene skulle ryke etter reklamasjonstiden på 2 år så har du likevel 1 som fungerer. (Hvis den ryker FØR reklamasjonstida får du jo uansett en ny..)

 

Jeg fikk nettopp min LiteOn 40x. Har ikke brent noe ennå, men skal endre på det kjapt. Dessuten kan den overklokkes til 48x12x48x med ny firmware: http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=4169

 

Synd ikke Hardware.no har gjort en review på den ennå. (De samarbeider kun med Norek-bedrifter, og de tar ikke inn LiteOn.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...