Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

skal ha adsl, hva må jeg ha(priser)?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på adsltilbudettil www.start.no. Men hva slags utgifter er det med å kutte ut ISDN og gå over til vanlig analog telefon hos Telenor?

Og hva må jeg ha for å ta imot signalet?

Har sett litt på denne routeren fra 3Com:link. Er dette både en Router og ADSL modem?trenger jeg noe mer? Har 2 PCer som jeg skal ha på internett, nå har jeg den ene på nett med ISDN.

Edit:har fikset linken tror jeg

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den hw.no linken du har går bare til framsiden.

For å ta imot signalet må du først montere en splitter i det første telefon uttaket i huset, ofte har de gjør det selv pakker og det er ikke vanskelig..ellers må du betale for montør, men alle prisene står på start.no sine sider.

Også må du ha et dsl modem..ikke alle rutere har dsl modem og omvendt.

Men det står jo du kan leie en ruter fra start.no for 479,- i engangsavgift...hvis du vil ha din egen bør du kanskje ringe de og høre hva slags ruter/modem de bruker og se om du finner noe lignende for å være sikker.

Når det gjelder å bytte fra isdn til analog må du nesten høre med telenor om det koster noe, men kan ikke tro annet enn at du kanskje må betale etablerings gebyr for å analog linje. Det er jo en nedgradering så jeg vet ikke..men de skal vel ha penger for alt. Og uansett er det billigere månedpris å ha analog enn isdn så det sparer du vel inn etterhvert.

Ellers må du ha nettverkskort i begge PC'ene og evnt. nettverkskabler (og ruter hvis ikke modemet du går for har den funksjonen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...