Gå til innhold

Veit ikke hva jeg skal gjøre..!

Cambridge

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en kortslutning i pc`en, p.g.a en ledning som kom inni kanten på kabinettet. Men når jeg startert opp pc`en, så kommer det opp: MSI logo også står det "Press Tab to switch POST or press DEL to BIOS change (trur jeg, husker ikke helt =P) men når jeg trykker skjer det ingen ting :cry:.. Det lyser på tastaturet at det har strøm og sånn, men det skjer ingen ting...

Noen som veit hva det kan være..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde dette på min egen MIST 480W og kortsluttet en ledning i kabinettet med tilhørende gnist og røyk. Jeg bare dro ut ledningen til PSU og lot den stå noen minutter. Så startet jeg opp igjen og alt virket bare bra.

I ditt tilfelle så kan det kanskje være en sikring som er gått i strømforsyningen. Det er kanskje litt utenkelig at det er noe ille med strømforsyningen når maskinen starter da.. :(

Lenke til kommentar

Hmm, nå kom jeg inn til der du skal trykke når du skal inn i bios. Men så står det

"Checking nvram." men jeg trur pc`en fryser seg, lot den stå på i en halv time, men ingen endring på bilde :(

Er det ingen som veit hva feilen kan være..? :hrm:

Endret av Cambridge
Lenke til kommentar

Du må ta og feilsøke litt, prøv cpuen din på kompisen din sin pc, hvis den fungerer fint så er vel sannsynligheten veldig stor for at det er hovedkortet. Ellers KAN du jo prøve minnet ditt, på maskina hans. Hvis ikke det er det heller ville jeg antatt at det var hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...