Oxford Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Systemet som skal kobles er følgende. Internett fra totalnett. Dette tas i mot med antenne på taket, og signalet blir matet med ledning til et radiokort i stasjonær PC. Det er altså ingen ruter eller modem foran maskinen. Det er kjøpt inn en trådløs ruter som vi ønsker å koble til den stasjonære maskinen, slik at vi kan få internett på bærbare maskiner ihuset også. Vil det la seg gjøre å sette inn et nettverkskort i den stasjonære PC'en, og koble den trådløse ruteren til dette med en krysset tp kabel, og dele ut internett via denne? Den trådløse ruteren er Netgear WGR614 v5. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Jeg ville først undersøkt hva slags radiokort som sitter i PC'en. Hvis det er en standarisert løsning ( f.eks. 802.11b/g, uten VPN og pålogging av noe slag) og Netgear-ruteren har inngang for antenne er det aller enkleste å koble antenna på taket rett til ruteren og hive inn et vanlig nettverkskort i maskinen. Men hvis dette ikke lar seg gjøre, så ser jeg for meg at du ender opp med å kjøre NAT på maskinen med radiokortet og denne må stå på for at nettet skal være oppe. Dette må gjøres i software. I windows er vel ICS (Internet Connection Sharing) en mulighet. For å slippe å NAT'e 2 ganger, ville jeg så satt opp Netgear-ruteren som et rent aksesspunkt og koblet denne til det nye nettverkskortet. edit: drepe trykkleif Endret 16. april 2005 av Zenit Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Kontakt el-asso! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Tja, du kan jo lese Trådløst nettverk. FAQ'en som står som sticky under nettverk Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Heisan, og takk for alle svar! For å svare på de tidligere innleggene først: Ruteren har ikke antenneinngang, Jeg klarte ikke å relatere faq'en til min situasjon og jeg er ikke så inne på nettverk at jeg vet hva NAT ig ICS er. For å koble seg til internett må man både ha en lisensnøkkel og ett passord. Kan noen hjelpe meg med en punkt for punkt liste for hvordan jeg skal gå fram hvis jeg må ha den trådløse ruteren etter den første PC'en? Skal ruteren kobles med vanlig eller krysset kabel til nettverkskort 2 i PC'en? Hva er NAT og ICS, programmer man laster ned og kjører? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå