Gå til innhold

Skjermkort til filmavspilling

Slip

Anbefalte innlegg

Jeg har en Compaq Evo N1020v laptop som sårt trenger et nytt skjermkort. Kan knapt se filmklipp på halv skjerm før det hakker! Jeg vet ikke hva som står i, men det er minst 2 år gammelt. Maskinen brukes ikke til spill, så noe hightech kort trenger jeg vel neppe. Film på full skjerm med god kvalitet trenger jeg derimot!

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan vel ikke være problem med filmen? Har du lasta ned filmen? Kan være derfor.. noen filmer er sånn.. ellers vet jeg ikke. Hvordan grafikk kort har du? Jeg får spilt av filmer perfekt med ATI Mobility Radeon X700 skjermkort m/64 MB DDR RAM.

Lenke til kommentar

Fant en gammel test på din side.

Ytelse som forventet, overraskende batterilevetid

Når det gjelder ytelse, har vi allerede vært inne på grafikkytelsen. Den duger ikke i de høyeste oppløsningene og høyeste detaljnivå i moderne 3D-spill, men det finnes langt svakere løsninger på markedet. 2D-ytelsen er derimot helt topp, og både DVD- og DivX-avspilling kjører uten noen tegn til svette.

Jeg tipper det er lenge siden du har kjørt en ren installasjon av windows på pcen... Skulle fikse problemet tenker jeg

Lenke til kommentar
Fant en gammel test på din side.

Ytelse som forventet, overraskende batterilevetid

Når det gjelder ytelse, har vi allerede vært inne på grafikkytelsen. Den duger ikke i de høyeste oppløsningene og høyeste detaljnivå i moderne 3D-spill, men det finnes langt svakere løsninger på markedet. 2D-ytelsen er derimot helt topp, og både DVD- og DivX-avspilling kjører uten noen tegn til svette.

Det er ikke lenge siden jeg la inn windows på nytt. Har alltid vært plaget med dårlig filmavspilling. Oppdaterer det som trengs av drivere og codecs men det hjelper ikke på fullskjerm problemet. Bildet er rett og slett elendig.

Edit: Leste dinside.no testen, det er ikke samme type hardware. Denne er på 2.4ghz.. vet ikke om det er noen forskjell på grafikk.

Endret av Slip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...