Slip Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har en Compaq Evo N1020v laptop som sårt trenger et nytt skjermkort. Kan knapt se filmklipp på halv skjerm før det hakker! Jeg vet ikke hva som står i, men det er minst 2 år gammelt. Maskinen brukes ikke til spill, så noe hightech kort trenger jeg vel neppe. Film på full skjerm med god kvalitet trenger jeg derimot! Noen gode råd? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Går det an å skifte skjermkort på denne? Jeg har bare hørt om laptop`er som kan oppgraderes slik, men aldri sett en. Er vel sannsynlig at du har andre problemer enn for svakt skjermkort når du har problemer med filmavspilling. Lenke til kommentar
Slip Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Aner ikke, har 1gb minne og 2.4ghz cpu, hva annet kan det være? lydkortet? Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 kan vel ikke være problem med filmen? Har du lasta ned filmen? Kan være derfor.. noen filmer er sånn.. ellers vet jeg ikke. Hvordan grafikk kort har du? Jeg får spilt av filmer perfekt med ATI Mobility Radeon X700 skjermkort m/64 MB DDR RAM. Lenke til kommentar
stiiig Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Fant en gammel test på din side. Ytelse som forventet, overraskende batterilevetid Når det gjelder ytelse, har vi allerede vært inne på grafikkytelsen. Den duger ikke i de høyeste oppløsningene og høyeste detaljnivå i moderne 3D-spill, men det finnes langt svakere løsninger på markedet. 2D-ytelsen er derimot helt topp, og både DVD- og DivX-avspilling kjører uten noen tegn til svette. Jeg tipper det er lenge siden du har kjørt en ren installasjon av windows på pcen... Skulle fikse problemet tenker jeg Lenke til kommentar
Slip Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Fant en gammel test på din side. Ytelse som forventet, overraskende batterilevetid Når det gjelder ytelse, har vi allerede vært inne på grafikkytelsen. Den duger ikke i de høyeste oppløsningene og høyeste detaljnivå i moderne 3D-spill, men det finnes langt svakere løsninger på markedet. 2D-ytelsen er derimot helt topp, og både DVD- og DivX-avspilling kjører uten noen tegn til svette. Det er ikke lenge siden jeg la inn windows på nytt. Har alltid vært plaget med dårlig filmavspilling. Oppdaterer det som trengs av drivere og codecs men det hjelper ikke på fullskjerm problemet. Bildet er rett og slett elendig. Edit: Leste dinside.no testen, det er ikke samme type hardware. Denne er på 2.4ghz.. vet ikke om det er noen forskjell på grafikk. Endret 17. april 2005 av Slip Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har du installert chipset drivere da? Lenke til kommentar
Slip Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Joda, men kan det være at de er for gammle? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Tviler på at de skulle være for gamle, det skulle ikke gi et såpass elendig resultat. Har ikke sjekket om codecene krasjer med hverandre? For eks. to av samme type o.l? Endret 17. april 2005 av andrvas Lenke til kommentar
Slip Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Skal prøve og fjerne alt av codecs, og legge inn på nytt. Hvordan codec pakker bør jeg velge da? Nimo? Flere? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) K-Lite Codec Pack. Søk etter den på SoftPedia.com. Nimo sin er kjent for og bugge ganske mye... K-Lite funker 100%. Endret 17. april 2005 av bidz Lenke til kommentar
Slip Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Får se om det funker da, ut med nimo og inn med K-lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå