Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Jeg har denne WLAN adapteren og er veldig fornøyd. Går det ann og gjøre noe slik at den får lengre rekkevidde. Lage en parabolaktig greie å sette bak eller noe sånt? Vil veldig gjerne få signalet opp fra Veldig bra til Utmerket, selv om det er del innendørs terreng mellom adapteren og routeren. Endret 16. april 2005 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har denne WLAN adapteren og er veldig fornøyd. Går det ann og gjøre noe slik at den får lengre rekkevidde. Lage en parabolaktig greie å sette bak eller noe sånt? Vil veldig gjerne få signalet opp fra Veldig bra til Utmerket, selv om det er del innendørs terreng mellom adapteren og routeren. Enkleste er å kjøpe en USB skjøtekabel sånn at du kan plasere adapteren et sted der det er sterkere signal. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har denne WLAN adapteren og er veldig fornøyd. Går det ann og gjøre noe slik at den får lengre rekkevidde. Lage en parabolaktig greie å sette bak eller noe sånt? Vil veldig gjerne få signalet opp fra Veldig bra til Utmerket, selv om det er del innendørs terreng mellom adapteren og routeren. Enkleste er å kjøpe en USB skjøtekabel sånn at du kan plasere adapteren et sted der det er sterkere signal. Hvor dyr er en sjøtekabel på 10m tror du... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Gå på biltema eller Clas Ohlson, koster ikke så mye der, kjøpte selv en USB 2.0 på Biltema, den var 5m lang, bruker den på en ekstern hd, kjørte et par tester for sjekke om det var noen forskjell i overføringhastigheten, men det var det ikke. Den kostet heller ikke mye. copy&paste fra biltema: Lengde 1,8 m 23-353 39,90 kr Lengde 3,0 m 23-354 49,90 kr Lengde 5,0 m 23-355 59,90 kr Endret 17. april 2005 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Gå på biltema eller Clas Ohlson, koster ikke så mye der, kjøpte selv en USB 2.0 på Biltema, den var 5m lang, bruker den på en ekstern hd, kjørte et par tester for sjekke om det var noen forskjell i overføringhastigheten, men det var det ikke. Den kostet heller ikke mye. copy&paste fra biltema: Lengde 1,8 m 23-353 39,90 kr Lengde 3,0 m 23-354 49,90 kr Lengde 5,0 m 23-355 59,90 kr Får nok ta en tur til butikken ja. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har denne WLAN adapteren og er veldig fornøyd. Går det ann og gjøre noe slik at den får lengre rekkevidde. Lage en parabolaktig greie å sette bak eller noe sånt? Det er berre å gå på kjøkkenet og finne noko som har parabol form(wok, woklokk, sil/utslag) og plassere usb-dingsen i fokuspunktet: http://www.usbwifi.orcon.net.nz/ Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 gjorde sjøl en skikkelig amatørmod på en dlink dwl2000ap+ som jeg bruke som nettverksklient.. brukte en alu form/matbakk som jeg fikk på jobben, tredde den over antenna og justerte den sånn noenlunde mot sender mottaker... fikk opp hastigheten på linja fra 400kbs til 1100kbs.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 gjorde sjøl en skikkelig amatørmod på en dlink dwl2000ap+ som jeg bruke som nettverksklient.. brukte en alu form/matbakk som jeg fikk på jobben, tredde den over antenna og justerte den sånn noenlunde mot sender mottaker... fikk opp hastigheten på linja fra 400kbs til 1100kbs.. Har du en worklogg? Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Skaff en alu form(fåes på enkelte kebabsjapper når du kjøper kebabmeny, unngå for all del de sjappene som bruker isopor). spis deg go å mett på bab, vask forma. Lag et hull i den ene kortsiden slik at du får tredd antenna igjennom (jeg brukte saks). Tre forma på høykant over antenna og juster etter beste evne... Jeg festa Ap og form direkte på vinduet med dobbeltsidig tape.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Skaff en alu form(fåes på enkelte kebabsjapper når du kjøper kebabmeny, unngå for all del de sjappene som bruker isopor). spis deg go å mett på bab, vask forma.Lag et hull i den ene kortsiden slik at du får tredd antenna igjennom (jeg brukte saks). Tre forma på høykant over antenna og juster etter beste evne... Jeg festa Ap og form direkte på vinduet med dobbeltsidig tape.. Det er ikke en antenne jeg har med en dongle (eller hva det nå enn heter). Har ikke en "kebab form" litt for stor diameter for å passe inn. EDIT: Høttaleren i bakgrunnen er ikke min! Endret 17. april 2005 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå