henrik_er Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hei har nettop installert Fedora Core 3, og vet ikke helt hvordan jeg kan mounte en harddisk med en ntsf partisjon som /mnt/windows , mandrake 10.1 som jeg hadde tidligere gjorde nettop dette automatisk! Flott hvis noen kunne hjelpe meg med dette Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Fedora kjem vel ikkje med NTFS-støtte out-of-the-box. Du må installere ein pakke med yum elns. Er vel mange her som kjenner til korleis. Etterpå kan du ta: mount -t ntfs -o ro,umask=000 /dev/<partisjon> /mnt/<mount-point Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 http://linux-ntfs.sourceforge.net/rpm/instructions.html Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 tusen takk for hjelpen, fikk det til.... men kun root kommer innpå. Hvordan må jeg mounte den slik at alle brukerne kan gå inn på hd'en? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 tusen takk for hjelpen, fikk det til.... men kun root kommer innpå. Hvordan må jeg mounte den slik at alle brukerne kan gå inn på hd'en? Du hadde med umask=000? Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 heh, hadde nok ikke det nei, er ganske fersk i faget... holder på med den såkalte innlæringsprosessen Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 mount /dev/hdc1 /mnt/windows -t ntfs -r -o det var det jeg skrev.... hva må jeg skrive? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Om du vil ha auto-mount ved boot, legg du inn dette i /etc/fstab (som root): /dev/<partisjon> /mnt/<mount-point> ntfs auto,ro,umask=000 1 0 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) mount /dev/hdc1 /mnt/windows -t ntfs -r -o det var det jeg skrev.... hva må jeg skrive? mount -t ntfs -o ro,umask=000 /dev/hdc1 /mnt/windows For å bli root i terminal bruker du "su -" om du ikkje visste det. Endret 16. april 2005 av objorkum Lenke til kommentar
henrik_er Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 tusen takk for hjelpen, setter stor pris på det Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 tusen takk for hjelpen, setter stor pris på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå