Gå til innhold

Hjelp til Ram på Acer, soDIMM

liern

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg:

Har en gammel Acer Extensa 500-serie som brukes til enkle office-oppgaver. Den har idag 64mb ram, men kan oppgraderes til 128, noe jeg tror vil hjelpe endel. Idag er den fryktelig treg...

Hvor får jeg tak i ram til denne? I manualen står det:

"Memory is upgradeable, emploting 16/32/64 MB 64-bit soDIMMs (Small outline dual inline memory modules")

Er denne typen ram å få tak i, og isåfall hvor? Er det dyrt? Trenger en 64MB brikke

Håper på hjelp!

*Emnefeltet er rettet så det bedre beskriver innholdet i posten*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk skal du ha. Kanskje like greit å bestille fra memorycity da? Har noen erfaringer med det? Tror Ram har ganske mye å si på denne maskinen, og 64MB ram til burde få den opp på et akseptabelt nivå for enkle Word-oppgaver til en rimelig penge...

Lenke til kommentar

Bare tenk deg litt om før du kjøper dyre komponenter til den. Du kan sikkert kjøpe deg en billig laptop (som igjen er bedre enn det du har nå) for veldig lite penger. Nevner for eksempel Dells sjeldne tilbud på rundt 4000, Prix tilbud på bærbare av og til, Lidls tilbud av og til, og ikke minst bruktmarkedet her på hardware.

Lenke til kommentar

2-300kr er billig. Det skal jeg ikke klage på, men jeg ser at det blir så vidt over 200kr inkludert frakt (ca 230) og da kommer det norsk moms, tollgebyr og greier i tillegg. Trolig rundt 300-350kr til sammen. Det er uansett langt billigere og mer miljøvennlig enn å kjøpe ny bærbar.

Lenke til kommentar

200kr-grensen blir ikke undersøkt av maskiner, så det hender som oftest at gutta på postens tollsenter(eller hva det heter) ser det gjennom fingrene. Tror det kommer litt an på dagshumøret til gutta, samt hvor stor del av varens verdi som er fraktkostnader.

Har bestilt mye vinylplater fra uk, og da har den totale prisen ligget på 200-300. Ca 30% av gangene har jeg måttet betale toll.

Lenke til kommentar

Pleier å gå greit med tollgrensa, selv på langt dyrere ting. Får jeg den for 230 synes jeg absolutt det er verdt pengene. Kan godt være jeg kunne fått en langt bedre bærbar for lite penger, men jeg orker ikke å kjøpe noen ny maskin nå. Har en stasjonær på 550MhZ samt en Fujitsu Siemens Amilo M1420 på 1,4 GhZ fra før. så jeg klarer meg. Den skal som sagt kun brukes til enkle word-oppgaver, sjekke mail og MSN (av dama).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...