Monhart Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Hei! Jeg har Telenor adsl, og lurer på hvilke "drivere" til ADSl`en jeg skal bruke. Nå bruker jeg RASPPPoE, noe som er myyye bedre enn PPPoE driverene som fulgte med ADSL-pakken =) Men det er også sikkert mange andre drivere det går an og bruke, så lurer jeg på om dere har noen forslag til noen som fungerer bra, og helst bedre enn de jeg har nå :wink: MVH Frank. får håpe det er noen med _litt_ peiling her nå da :| Lenke til kommentar
taggen100 Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Jeg er også interessert i dette. Har Telenor ADSl og 70KBS gir meg dl på 71KB. Er det raskere med RAS? Lenke til kommentar
Corn Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Dette var interresant. Noe man kan gjør i XP for å bedre hastigheten (Jeg har bredbånd fra NGT) Lenke til kommentar
xstian Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Hmm... I XP brukte jeg ikkeno spesiell programvare for å koble til... Stappa bare kabelen i nettverkskortet og fikk hjelp av en trollmann... Kjører et program som heter Tweakmaster som kan hjelpe deg å futte opp gassen litt (Jeg fikk ihvertfall merkbar hastighetsøkning...) Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 21. november 2001 Forfatter Del Skrevet 21. november 2001 Istedet for og bruke de driverne som var med, og heller bruke RAS driverene så fikk jeg opp hastigheten fra ca 270kbs -> 330kbs... Det er jo en STOR økning. :smile: Så derfor så tenkte jeg at det kanskje kunne være enda flere drivere der ute en plass som økte hastigheten enda litt til. :smile: Ellers er jeg int. i andre tips på hvordan jeg kan forbedre ytelsen litt.. Alltid kjekt det.. hehe Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 hva er det dere prater om ... jeg har også ADSL fra telenor 384/128.. når jeg innstalerte ADSL gjorde jeg det med den CD-romplaten som fulgte med ADSL abonementet ... etterpå var det bare tut og kjør :smile: ble driverne innstalert når jeg innstalerte fra den overnevnte CD-romplaten ? kan jeg bytte disse ? Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Og hvor finner jeg disse RASPPPoE driverne ? Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 http://cable-dsl.home.att.net/ Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 It is done :smile: jøss fikk 320 kbs i stede for 270 kbs på itavisen,no sin hastighetstest :smile: dette burde alle som har ADSL fra Telenor gjøre :smile: innstaler rassspoe drivere ... da får du enda raskere ADSL :smile: Do it now !!! Lenke til kommentar
arcade Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Dere bør sjekke siden http://www.dslreports.com/ Her ligger det en mengde brukbare things for ADSL, bla. muligheten for å tweake windows perfekt i forhold til linjehastigheten. Man må jo gjøre alt for å utnytte linjekapasiteten man tross alt betaler for :smile: Arcade Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Jeg fikk akkurat lik hastighets endring som ZAN nesten, så det funker vertfall og legge inn nye drivere :smile: Men så er spørmsålet, finns det andre drivere som tyner linja enda litt mer? Kom igjen, bare gi oss tips :smile: :smile: Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hm.. fikk bare 5397 kbit/s på den testen jeg... Mye begrensninger ute og går? Tomas Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Sitter du på 10mb linje du da? Siden du fikk 'bare' litt over 5k kb :smile: Lenke til kommentar
who_cares Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 ---Telenor selv anbefaler??!!!! RASPPPoE og det finnes link på online.no sider ?!!! fordi den de leverte med CD'n støtter dårlig ICS --- Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Det er mulig. (!!!!!?!?!!?!?!!?!?!!!?!???!?!?!!!?!?!?!??!!!?!?!?!!??!?!?!?!?!?!!!!!!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?) <<-- Irriterende 2k.. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Til alle dere som har Telenor ADSL Gutter her er hele veiledningen til åssen man legger inn RASPPPoE driverne til ADSL slik att dere får en ytelsesøkning på ca 15-20 % på ADSL modemet ... Alt dette står på online.no (telenor) sine sider :smile: Her er linken: http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...nstall-w98.html og her er de RASPPPoE driverne : http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...poe-lenker.html Do it Now !!! Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Det har vi allerede gjort.. Vi vil ha noen som er ENDA bedre! Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 mere mere :smile: vi vil ha --hehehe få alt :smile: Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Når jeg la inn RASPPoE så gikk jeg bare fra 590kb/s til rett under 600kb/s et sted.. altså ikke rare økninga Kanskje jeg er på en veldig lite belastet sentral eller noe... Men er det ingen som vet om noe annet og "trimme" ADSL linja med? Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Istedet for å mase etter drivere som øker hastigheten med 0,01 %, burde dere klage direkte til Telenor!!! De fortjener å høre det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå