Gå til innhold

Hvor lenge kan du holde øynene oppe uten å blunke?


Shulgin

Anbefalte innlegg

Tittelen sier alt. Husk å ikke drepe dere selv; noen mener det kan være skadelig å ikke blunke for perioder over ti minutter. Du er flink om du kommer opp mot det uansett. Du kan ikke bruke noe til å holde øynene oppe for deg; kun din evne til å kontrollere musklene i øyelokket!

 

Så, hvor lenge klarer du? Er det spesielle posisjoner, tidspunkt eller teknikker som fungerer bedre enn andre?

 

Jeg foreslår at alle bruker sin første post i denne tråden til å skrive rekorder, og oppdatere etter hvert om dere skulle bli bedre. Dere må gjerne kommentere andres prestasjoner dog. :)

 

Lykke til!

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøkt noen ganger i går og i dag. Jeg har ikke funnet ut hvorfor, men jeg må nærmest være i en slags indre stemning for disse greiene her. Av og til har jeg store problemer med å komme meg over tretti sekunder, andre ganger kan jeg passere to minutter flere ganger på rad. Her ved PC-en i dette øyeblikk har jeg ingen suksess, men sittende i senga på rommet med vinduet oppe klarte jeg over fire minutter uten smerter, før mamma avbrøt meg. Jeg skal begynne å ta tida heretter.

Lenke til kommentar
Er det lov å holde øynene åpne med fingrene, eller skal man bare overvinne kroppens automatiske blunkefunksjon med tankene?

Godt spørsmål, men nei: Du skal ikke bruke fingre eller noe fra snekkerboden til hjelp. Du kan prøve det òg, men utfordringen her er å kunne kontrollere muskler som vanligvis handler automatisk.

Lenke til kommentar

Dette er vel ingen konkurranse, så bare si ifra hvordan dere gjør det. Å svirre rundt med øynene er jo et fint "triks" ettersom deler av øynene faktisk vil bli tilført fuktighet til tross for at en ikke blunker. Det samme gjelder vel halvt åpne øyne.

 

Jeg spurte søstra mi om hun ville konkurrere nettopp, og hun klarte utrolige to minutter (hun var overrasket selv). Jeg klarte fire minutter igjen. Begge gangene jeg klarte fire minutter stirret jeg på et fast punkt hele veien gjennom.

 

Jeg prøvde å stirre på PC-skjermen nå, og etter to minutter så det ut som en fyr aktiverte Invert i Photoshop og deretter trykket Angre gjentatte ganger. Ble litt diskotek-aktig. Rimelig skummelt. Tar det som en naturlig påminnelse til at en bør se til helvete å blunke. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...