Siow Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Problemet mitt er at pcen min slår seg av i blandt. Det har skjedd når jeg: skiftet fra 16 bit til 32 bit i GTA vice city, da jeg satte opp oppløsningen til den beste i Need for speed underground 2, da jeg skulle loade nfsu2, og da jeg spilte nfsu2. Jeg har dette i mitt Chieftec LCX-04 Medium Sort/Sølv 360W kabinett: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte XFX GeForce 6600GT 128MB MSI K8N NEO2 Platinum-54G, nForce3 250U 54G, Socket-939 2stk. Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered Da jeg slo på maskinen etter at det klikket når jeg satte opp fra 16 til 32 bit i Vice, gikk det helt fint, men jeg fikk ikke til å kjøre nfsu2 med beste oppløsning. Det skal jo kjøre fint med den splitter nye pcen min? Kan dette ha noe med at Cpuen min blir for varm, slik at maskinen blir slått av for at den ikke skal brenne opp? Jeg har 3 92mm vifter i kabinettet mitt, https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302079 . Er dette for lite? Jeg har en 120 mm plass ledig. Hva tror dere er feilen? Når jeg festet cpuen tok jeg på litt ekstra kjølepasta, det var Arctic Silver 5 Termisk Pasta. Kan det være at jeg tok på for mye, slik at det bare blir varmere? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har 3 92mm vifter i kabinettet mitt. Er dette for lite? Jeg har en 120 mm plass ledig. Jeg har ingen kabinett vifter. Hva er temperaturen på CPUen da? Sitter viften ordentlig på og har du god nok PSU? Lenke til kommentar
Siow Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Vet ikke temperaturen på cpuen, viften sitter godt på, og jeg har en 360W Chieftec psu. Hvordan finner jeg ut hva temperaturen på cpuen er da? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Enkleste metoden, men er ikke er nøyaktig: Last ned Motherboard Monitor 5 (MBM5), SpeedFan, eller Everest/Sandra 2004 Metoden som er 99% nøyaktig: Kjøp deg termometer Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Den slår seg altså av... Når jeg stillte til høyeste oppløsning på NFSU2, så fekk jeg bare svart skjerm. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Siow Skrevet 16/04/2005 : 14:26 Når jeg festet cpuen tok jeg på litt ekstra kjølepasta, det var Arctic Silver 5 Termisk Pasta. Kan det være at jeg tok på for mye, slik at det bare blir varmere? Hvis det du skriver her er bokstavlig talt hva du har gjort er det en dårlig løsning, altså om du har lagt på arctic silver i tillegg til orginal goop og ikke i steden for. Forøvrig er det jo helt umulig for noen her å fastslå hva som er feil, men om du har 3 stk kabinettvifter, og de ikke jobber mot hverandre, men faktisk får ut luften bør det ikke være særlig varmt i kabinettet ditt. Kan være alt mellom himmel og jord, for lite strøm, feil på filer, dårlig montert kjøler på cpu, og hva som helst egentlig. Men det kan jo være greit å starte med å skjekke temeraturen med Everest eller annet først. Jeg hadde ikke satt inn flere vifter uten å fastslå at det er nødvendig i alle fall Lenke til kommentar
Havon Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Har du klokka skjermkort, ram, eller cpu?? Men trenger nesten å få noen mer fakta på bordet for å hjelpe deg mer.. Mvh Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Når jeg festet cpuen tok jeg på litt ekstra kjølepasta, det var Arctic Silver 5 Termisk Pasta. Kan det være at jeg tok på for mye, slik at det bare blir varmere? Når du tokk på pasta, var det noe der fra før da (noe seit/hardt)? Lenke til kommentar
Siow Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Beklager at jeg ikke har svart på spørsmålene deres før nå, jeg var uten internett i helga. Jeg har ikke klokka noe. Jeg kan prøve å ta av kjølepastaen. Kan vel ikke være for lite strøm, når jeg har 360 W Chiftec strømforsyning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå