bokhylle Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hei Har tenkt til å bytte kabinett på min DELL dimension 2400. Så har jeg tenkt til å bytte til dette Jeg lurer på om det går bra og om det passer. Takker for seriøse svar Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Selvfølgelig kan du det. Men går ikke garantien på den pc'n vekk hvis du skifter kabinett? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 hvor lenge har du hatt pc'n ? og hvor lang garanti har du ? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 dette er ikke noen selvfølge.. DELL har ofte "fikse" løsninger på diverse saker, så det er stor sjans for at hovedkortet ikke vil passe i det nye kabinettet. Da må du høyst sansynlig også kjøpe nytt hovedkort.. Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 var en kar som sa at da måtte man skift hovedkort og Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Tror du må frem med drillen eller Dremelen på hk`et, men ellers burde det gå fint Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 hvor lenge har du hatt pc'n ? og hvor lang garanti har du ? Kjøpte den i september i fjor! Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Har du ett bilde av dell PC-en fra baksiden så vi kan se plassering av porter. Og ett bilde av kobling til brytere og leds på hk. Så kan vi se om det passer. Mener at dell har snudd litt om på plassering av portene. Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Her er et bakfra: Lenke til kommentar
Havon Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Dell har jo som vi ser her, snudd litt på portene. Men er det ikke mer som er forskjellig så kunne man sikkert ha gjort noe "lurt". Åssen hoved kort standar bruker dell? Er det "Dell standar"? , ATX? noen som vet? Men det må da vel gå ann å fikse noe så han ikke må ha nytt hk? Edit: Leif var en tur innom Endret 16. april 2005 av Havon Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Tror det skal gå ann å få ut I/O-panelet, og bruke det i det nye kabinettet, men må kanskje bruke Dremel eller noe sånn Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Kan du måle I/o panelet. Standar ATX er 45mm x 155mm. Er I/O panelet til å fjerne / løst ? Har du bilde av kobling for brytere og leds ? Endret 16. april 2005 av Jar-jar Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 driver med det samma for tida.. men er veldig usikker på om jeg skal ta sjansen, fordi jeg leste at psu-pinnene er flytta om på, så man kunne ryke psu og hovedkort...dette da med ny psu da.. jeg vurderer sterkt å kjøpe nytt hovedkort.. også er det ledsa og powerknappene og det foran på det nye kabinettet da... de må visst moddes sånn at de passer på et vis.. hvis noen gidder å gi en forklaring på dette hadde det vært fint.. fins foresten noen andre tråder om akkurat dette fra før da... Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Hva med å sette alt inn i en koffert. Går det fint?? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 ja, det burde funke det, så lenge du har et hk brett som passer til dell. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 ja, det burde funke det, så lenge du har et hk brett som passer til dell. Eller lager ett som passer, skjærer ut fra det orginale kabinettet eller noe slikt. For viss du kjøper ett hovedkort brett, så vil jo du møte de samme problemene som ved ett helt kabinett. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 jaja, men det er jo null problem å bare lage et par hull ekstra til skruene? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 som jeg sa tidligere så vil det være et lite problem å koble til power og hdd leddene og alt det på det nye kabinettet til hovedkortet.. på "vanlige" kabinetter er det mange små tilkoblinger.. men på dell så har de alt sammen i en da.. hvis noen skjønte det.. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det kan by på problemer, men ikke nødvendigvis. Hvis en tar vekk DELL-kontaktene, går det ikke ann å sette på alle de små der de skal? Hvis dette er tilfellet, så er det jo lett denne veien, men nermest umulig den andre veien Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det kan by på problemer, men ikke nødvendigvis. Hvis en tar vekk DELL-kontaktene, går det ikke ann å sette på alle de små der de skal?Hvis dette er tilfellet, så er det jo lett denne veien, men nermest umulig den andre veien det er en mulighet ja.. hvertfall på power switchen, hdd og power leddene.. men er det bare å sette de inn sånn uten videre eller må det stå på en spesiell rekkefølge/måte... eller hvordan jeg skal si det.. men så er det usb og lyd også da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå