Mammuten Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Henger jeg etter med en AMD Athlon XP 2500+ Barton? Når jeg tenker på utvikling av spill osv, begynner den kanskje og bli litt "gammel" eller har jeg mange glade år forran meg, med masse spilling og uttesting av nye spill..? vet at mye går på grafikkort også, men det går jo ann å oppgradere.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Den henger greit nok med den. Hvis du synes ting går for tregt kan du prøve å klokke den til 2,2 GHz (tilsvarende Athlon XP3200+) ved å bare skru FSB-en opp til 200 MHz. (du mister da garantien) Da skal den greie å henge med i en god stund fremover, ihvertfall hvis du ikke er av typen som spiller i 1600x1200 med alt på maks detaljer og maks AA/AF. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Ja, har klokket den.. har 200 FSB og 11 multiplier.. Ligger på 2.2 GHz, og er forholdsvis kald.. ligger på en ca 45 grader på max load Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Da vil du kunne ha mange gode stunder med den fremover. Kanskje på tide å bytte den i 2006 om du er veldig opptatt av de aller nyeste spillene. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hvis du tar en titt på TomHardwareGuides' CPU-ytelses-sammenlikning og ser på f.eks Doom 3 og FarCry der så ser du at den henger meget godt med. (70 FPS i Doom 3 og over 100 i FarCry) Jeg mener at 40 FPS er spillbart. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Nei, SÅ farlig er det ikkke med de aller nyeste spillene tror jeg, men tusen takk for svar Hehe, den linken var artig Endret 16. april 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
Baleni Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 vil ikke si du henger etter:P har selv atholn xp2500+ 1,8ghz og greier meg godt med den! drar de fleste spill uten problemer, men jeg henger LANGT etter med skjærmkort(raedon 9200se 64mb ) Lenke til kommentar
Sink Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Du henger vel ikke så langt etter har selv en 2000+ thorton overklokka til 2.2. Den skal opp på 2.3 når jeg får MxO (Matrix Online) Lenke til kommentar
Azton Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Har en selv (2500@3200), og syntes den funker flott Jeg fatter ikke hvordan du får så god temp. Min er oppe i 50 på load :/ hvilken kjøleløsning har du? Hvilken temp har du i kabinettet? Hvilken vcore kjører du på? Beklager litt off-topic Men skjermkortet har nok en del å si. Selv har jeg 6800GT, og alle spill går flytendes på de fleste spill, med ganske mye eye-candy. Eneste jeg kunne tenkt meg mer av hadde vert minne. Selv skal jeg nok oppgradere til 64bit system etter sommeren eller noe. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg ville anbefale deg å vente til dobbelkjerne prosessorer er rimelige og oppgradere da, om du klarer å vente så lenge Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 I nyere spill ved 1600x1200 oppløsning så vil skjermkortet være flaskehalsen og prosessoren betyr da ikke så mye. Men jo raskere skjermkorta blir, jo mer vil din CPU være en flaskehals. Derfor er det ingen poeng for deg å kjøpe neste generasjon skjermkort f.eks. Dessuten vil AGP fases ut dette året her og PCI-E er fremtiden. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 I nyere spill ved 1600x1200 oppløsning så vil skjermkortet være flaskehalsen og prosessoren betyr da ikke så mye. Men jo raskere skjermkorta blir, jo mer vil din CPU være en flaskehals. Derfor er det ingen poeng for deg å kjøpe neste generasjon skjermkort f.eks. Dessuten vil AGP fases ut dette året her og PCI-E er fremtiden. Haha! Jeg skulle akkurat til å si det! Det er kun i lavere oppløsninger og med ekstremt raske grafikk-kort CPU'en vil være begrensende. Men da snakker vi allikevel godt over 100 fps, så man vil jo ikke merke det... Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Klarer meg godt med min Athlon Xp 2600+ Trenger ikke noe mer ennå (optimist) Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Har en selv (2500@3200), og syntes den funker flott Jeg fatter ikke hvordan du får så god temp. Min er oppe i 50 på load :/ hvilken kjøleløsning har du? Hvilken temp har du i kabinettet? Hvilken vcore kjører du på? Beklager litt off-topic Off Topic går bra jeg har CPU kjøler, Cooler Master AeroLite: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16931 også har jeg 1*120mm Thermaltake som drar luft inn i kabinett, 1*120mm Thermaltake som drar luft ut igjen av kabbinett i toppen, og 1 80 mm thermaltake som hjelper PSU viften til å dra ut luft ifra psu og kabinett Hullet forran og i toppen av kabinettet tok jeg ikke så nøye, og bare skjærte 2 firkantete hull med vinkelsliper pent ble det ikke Kan legge ved bilde senere, har ingen kamera nå (Testet Paint skills'en, og den var like god som vanlig De røde pilene "indikerer" luftstrømningsveien igjennom PSU'en (En Hiper 350 watter BTW)) kjøpte viftestyring og alt komplett på PS Data, det er dette settet.. (ja, det er viftestyring til 3.5"port, 2x80mm vifter og 2x120mm vifter.. ekstremt billig, og blåser no sinnsykt!) http://psdata.no/ps.asp?it=108477&mlevel=070700 MVH: Joakim Gulbrandsen Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Glemte det med temp'en.. legger ved ett bilde, kanskje du blir klokere EDIT: Har sat opp volten nå, den ligger på; CPU: 1.87V Chipset: 1.824 DIMM: 2.768 Og: er det noen som vet om det er skadelig og sette opp AGP spenningen? Endret 18. april 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 De 3 tilgjengelige voltsettingene på hovedkort skader neppe. Vet at mitt grafikkort blir mindre enn 1 grad varmere, så jeg er nesten skeptisk til noen effekt i det hele tatt... Ang gamle Athlon XP er jo det tidenes CPU, og holder nok til å overlappe dual core for alle som konser mer på bruk enn på tall. Min 2100+ er vel snart 3 år, og kjører på 2,3GHz med en fislete GlacialTech til hundrelappen. Eneste grunn for oppgradering i overskuelig fremtid er at mitt neste grafikkort blir PCIe .... Lenke til kommentar
Sink Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Pent, greier selv 2.3 på 1,75v, vet ikke om den var primestabil men den kjørte F@H i 12timer mens jeg spillte MxO Beta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå