Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Greier å komme inn på en ukjent router.(AVSLUTTET)

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har funnet et trådløst nettverk som er usikkret. Herfra kan jeg komme på nettet. Jeg har greid å komme inn på routeren med et standar passord og finner meg selv i DHCP lista. Hvordan kan jeg slette meg fra lista slik at han ikke finner ut at jeg har snyltet på nettet hans?

Jeg kan jo ganske enkelt skifte passord på routeren hans, men det synes jeg er å gå for langt. Hva hadde dere gjort?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan jo ganske enkelt skifte passord på routeren hans, men det synes jeg er å gå for langt. Hva hadde dere gjort?

Er det noe og stresse med da?

Og han merker det neppe, at en PC kobler seg opp mot et uskret nett er jo ikke noe unaturlig, endel kort gjør jo dette automatisk uten at dette er snylting.

Lenke til kommentar
Jeg har funnet et trådløst nettverk som er usikkret. Herfra kan jeg komme på nettet. Jeg har greid å komme inn på routeren med et standar passord og finner meg selv i DHCP lista. Hvordan kan jeg slette meg fra lista slik at han ikke finner ut at jeg har snyltet på nettet hans?

Hvorfor vil du skjule deg selv ? ... mest sannsynlig, dersom dette er en oppegående person, vet han/hun allerede at du er der..

å benytte seg av usikrede trådløse nett, er uansett noe man ikke bør gjøre. (han kan f.eks. ha sniffet alle passordene dine nå... både til mail og andre "ting"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvorfor vil du skjule deg selv ? ... mest sannsynlig, dersom dette er en oppegående person, vet han/hun allerede at du er der..

å benytte seg av usikrede trådløse nett, er uansett noe man ikke bør gjøre. (han kan f.eks. ha sniffet alle passordene dine nå... både til mail og andre "ting"

Han/hun er nok ikke en oppegående person ettersom jeg greide å komme inn på routeren (en jensen greie) med standar passordet (1234). De har heller ikke satt opp noen for for kryptering.

Lenke til kommentar

Ta en tur over til vedkommende og gjør han klar over at han sitter på et usikret nett (det er slett ikke alle som skjønner dette) evnt vet han at han har det og gir blanke i det, eller så blir han veldig glad for å bli gjort oppmerksom på noe han ikke hadde peiling på.

Han kan ikke klandre deg for han at han ikke hadde kryptert sin trådlåse router.

men blir sikkert glad hvis du forteller han dette. Men uansett ikke ikke bøll med passordene hans eller snok på pc'n hans eller, det er faktisk like ulovlig som å gå rundt å rote i folks hus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Ta en tur over til vedkommende og gjør han klar over at han sitter på et usikret nett (det er slett ikke alle som skjønner dette) evnt vet han at han har det og gir blanke i det, eller så blir han veldig glad for å bli gjort oppmerksom på noe han ikke hadde peiling på.

Han kan ikke klandre deg for han at han ikke hadde kryptert sin trådlåse router.

men blir sikkert glad hvis du forteller han dette. Men uansett ikke ikke bøll med passordene hans eller snok på pc'n hans eller, det er faktisk like ulovlig som å gå rundt å rote i folks hus.

Har funnet ut hvem det var og gitt beskjed.

Kanskje jeg er så heldig at jeg blir lagt til i DMZ lista på routeren... :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Gå bort til naboen, ring på, be om unnskylding og tilby deg å vise han/hun hvordan du sikrer nettet.

Det er faktisk ikke en nabo. "Offeret" bor 200-300 meter unna noe som også gjør signalene jeg motar veldig ustabile. Faktisk falt jeg ut flere ganger mens jeg skrev dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...