knut I_89 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Dette er sikket et veldig domt spørsmål. Vis du scanner inn en tekst fra en bok. Kan du da legge det inn på word og viske og sette inn nye bokstaver. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det kommer an på scanner og prgogarmvare. Jeg har selv en multimaskin (print,scan og kopi) fra Canon. Der er det en slik funksjon... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hvis du har et scanneprogram med OCR-støtte så går det. Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har(får) Dell Foto 922 går det på den? Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) det har ikke noe med scanner og gjøre, er scanner programmet du bruker som teller. som DesertGlow sier, få tak i et scanenr program med OCR-støtte så skal det gå fint. ta og google på "ocr" og "scan text" eller no slikt så får du sikkert opp noen programmer. har ikke testet dette på veldig mange år nå, men siste jeg testet det så var det ikke helt 100% altså, men programvaren har sikkert blitt mye bedre siden den gang! edit: googlet litt og det ser ut til at Omnipage Pro er et av de store programmene innenfor dette feltet. Endret 16. april 2005 av phax Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Jeg tror du må betale for Omnipage Pro men ABBYY er gratis. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Ofte følger det OCR-programvare med scanneren. Jeg tror jeg ville ventet til jeg får scanneren i hende og sjekket hva som er oppi pakken først. OCR (Optical Caracter Recognition) er egentlig bare et program som oversetter et bilde til redigerbar tekst. Først scanner man så bruker man OCR til å få ut den redigerbare teksten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå