Vitrivius Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Vi har laget et lite hjemmenettverk for å dele musikk og lignende. Samtidig er vi koblet til nettet med nextgentels netopiarouter. Hva slags overførinshastigheter bør man regne med når vi kopierer filer mellom hverandre. Det går nemlig veldig tregt - mye langsommere enn å laste ned fra internettet. Å kopiere en fil på 50Mb kan ta et kvarter eller mer. Finnes det noen knep jeg kan bruke, eller er det kanskje noe som er defekt? Lenke til kommentar
Vitrivius Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har søkt igjennom en masse tråder på dette forumet og andre steder, og det virker som om det er mange andre som også har dette problemet. Dvs. at wlan fungerer veldig treigt til å overføre mellom to PCer på nettet i forhold til trafikk inn og ut av internettet. Men jeg fant ingen forklaring på hva det kommer av. Jeg har en hastighet på 200-300 kbs (!) mellom maskinene, og det er jo utrolig rart? Når jeg pinger den andre maskinen eller routeren har jeg vanligvis grei forbindelse, men under filoverføring har jeg masse latency og over 15% pakketap. Begge maskinene har bra signalstyrke til routeren. Vanlig ping til routeren er >1ms når jeg forsøker å overføre filer på nettverket får jeg i snitt ca 100ms Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Har du prøvd å oppdatere firmwere? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Vi har laget et lite hjemmenettverk for å dele musikk og lignende. Samtidig er vi koblet til nettet med nextgentels netopiarouter. Hva slags overførinshastigheter bør man regne med når vi kopierer filer mellom hverandre. Det går nemlig veldig tregt - mye langsommere enn å laste ned fra internettet. Å kopiere en fil på 50Mb kan ta et kvarter eller mer. Finnes det noen knep jeg kan bruke, eller er det kanskje noe som er defekt? Prøv forskjellige kanaler, kan være støy på kanalen. Lenke til kommentar
Royal Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Kryptering vil vel også sinke litt? Mitt Buffalo 11Mbits wlan klarer litt over 400 -450 med kryptering. Så ja det er utrolig tregt. Det vil selfølgelig gå mye raskere med G standarden. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Er det 11, 54 eller 108 Mbps du har? Lenke til kommentar
Vitrivius Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har 11 Mbps Har prøvd å skru av WEP-kryptering og bytte kanal. Har ikke noen nevneverdig effekt. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Skal vi se. Du sier du har 11Mbit adapter, som da skal gi en fart på maks 1,3megabyte/sekund. Har du dårlig signal, så er det ikke sikkert at det så rart med den lave farten. Hvordan er signalstyrken ? Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Sliter litt med det samma. Har et oppsett med wlan som spres til 2 andre husstander. Bruker en dlink di624 router å sende fra og kjører Dlink Dwl2000ap+ til mottak. Fikk som regel ikke høyere hastighet enn ca. 500kb/s ved det ap-et som lå lengst unna. Fikk så en lys ide om å prøve å tre en alu form over antenna på ap-et og vips så lå overføring stabilt på 1000-1100.... Lav hastighet ved wlan har ofte med signaltapet å gjøre og det skal veldig lite til å forbedre dette kraftig. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Ikke rart du opplever tregt hatighet når du har 11Mbps og skal i tillegg dele det med andre pcer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå