Gå til innhold

Harman Kardon H/K 3480

Anbefalte innlegg

har tenk å kjøpe meg en Harman Kardon H/K 3480

men lurer på hvordan denne forsterkeren er overall. har hørt masse om at den tåler lite når det gjelder ustabilt strømnett og greier. har også hørt at ved høye volum så har den en skrikende diskant. har også hørt at H/K ikke er noe spesielt gode på stereo lyd... hva av dette er sant?

hva er deres erfaringer med denne forsterkeren. og i såfall er det noen som har noen tips om en forsterker til omtrent samme pris som leverer like mye power og er like strømsterk?

har foresten også sett på Harman/Kardon HK 675 har hørt at denne er kraftigere en 3480 selv om den veier mindre og levere mindre watt

eneste forskjellen er:

hk 675: High Instantaneous Current Capability (HCC): ± 75 Amps

hk 3480: High Instantaneous Current Capability (HCC): ±45 Amps

EDIT: et spørsmål til har sett at noen av HK forsterkerne har meny på ty har disse det også?

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke HK3480 selv, så det med skrikende diskant ved høyt lydnivå kan jeg ikke kommentere.

Jeg har aldri hørt et vondt ord om lyden på Harman/Kardons stereoprodukter. Selv har jeg hatt en HK670 i to år nå, og jeg har aldri angret på kjøpet. Selvsagt bør du stole mer på dine egne ører enn annenhånds informasjon, enten den er fra fagmenn eller ikke, så ta en grundig lyttetest før du kjøper produktet.

HK675 er kraftigere enn hk3480, til tross for lavere vekt og effekt på papiret. Harman/Kardon har lagt mer vekt på signalveien i HK675, mens de i HK3480 har brukt pengene på finesser som innebygd tuner og LCD-display.

NAD sies å være et godt alternativ til Harman/Kardon om du vil se på flere strømsterke forsterkere i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

takk for svar Exiter...

men er det noen som vet noe om:

EDIT:  et spørsmål til  har sett at noen av HK forsterkerne har meny på tv  har disse det også?

bare lurer litt.. tror jeg kanskje kommer til å ende på HK 675 hvis den er kraftigere og everer mer strøm. men før jeg bestemmer meg så trur jeg må dra på en liten lytte runde. er jo et tøffere design på 3480 da. synes egntlig 675,en var "styggere" men design er ikke alt.

Lenke til kommentar
EDIT:  et spørsmål til  har sett at noen av HK forsterkerne har meny på ty  har disse det også?

Alle surroundrecivere har meny på tv,ikke bare H/K. H/K 3480 har ikke det, da man overhodet ikke har bruk for det på en stereoreciver.

Om du velger 3480 eller 675 kommer mye ann på hvilke høyttalere du har.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...