jabbadabb Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Sitter her med en Tundra 1557K, og la merke til noe merkelig da jeg så film på den. Det er en liten hvit flekk på skjermen, når det er svart/mørk bakrunn. Altså om natten f.eks i filmen. Mens på lys bakgrunn er prikken litt mørkere, nesten svart. Hva er dette? Kan jeg fikse det selv, eller må jeg ringe PS Data? Var helt utrolig irriterende når jeg så film, for øynene mine konsentrerte seg på den hele tiden. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det er mest sannsynlig en død pixel. Den bør du få på garanti, eller avslag i pris. Kontakt PSDATA, dette skal ikke skje med en ny skjerm... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Trur nok det er ein død pixel du har funne. Viss den er konstant kvit så er det nok ein heil pixel som har gått og ikkje berre ein subpixel. Antall "godtatte" pixelfeil er spesifisert i Iso 13406-2 standarden. LCD-skjermer er setifisert etter klasse 2 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3143429 Der det er 2 pixler pr million som er grensa for garanti. 1 død pixel er ikkje reklamasjongrunn eller garantikrav (så sant skjermen er under 0.5 mill pixler) Angreretten er den einaste du kan bruke iforhold til lovverket. Endret 16. april 2005 av Jankee Lenke til kommentar
jabbadabb Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Så det jeg har å satse på her er enten å håpe på å få litt penger igjen fra PS Data, eventuelt bruke penger på å sende tilbake og få ny pc tilsendt? Eller bare leve med det? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Min familie kjøpte nettopp en 30lcd-tv. Der fant vi en død pixel. Vi fikk returnert og levert nytt tv, dette var hos expert. Hvis jeg var deg så vill ejeg brukt angrerettloven. Hvis du kjøpte PC'en for under 2-3 uker siden så gjør dette: - Send mail til PSDATA, forklar problemet og be om retur. Si da gjerne at hvis de nekter å ta den inn ved reklamasjon så vil du benytte deg av angrerettsloven. - Få RMA-nummer. - Send PC'en inn til dem i posten. - Vent i noen uker og få utbetalt penger på giro (kommer i posten). Jeg har benyttet meg av angrefrist hos PSDATA før. Det gikk helt fint, men det tok lang tid før giro kom i posten... Lenke til kommentar
jabbadabb Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Hva er RMA nummer? Jeg kjøpte forsåvidt pcen igår (henta på posten og betalte oppkrav). Forsåvidt lurer jeg også på hva mailen til support på PS Data er. Går jeg på "Kontakt Oss" på hjemmesidene får jeg bare opp bilder av alle ansatte, samt tittel og navn. Ingen kontaktinformasjon. edit: fant mail og telefon på en annen "Kontakt". Endret 16. april 2005 av duxo Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) RMA er et returnummer du får hos en webshop ved retur-sendinger. Du må ha et RMA-nummer før du sender tilbake utstyret. Hvis du tar en titt her finner du info om kontakt nummer / email : http://www.psdata.no/ps.asp?docid=240&pid=274&nlevel=1 Endret 16. april 2005 av lavizh Lenke til kommentar
jabbadabb Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Sendte mail til dem nå: Hei. Jeg kjøpte en bærbar data av dere som jeg avhentet på Posten igår. En Tundra 1557K, som dere har kampanje på nå. Jeg var veldig fornøyd med den i starten. Jeg fikk høre at det var litt "plastikk-feel" på den, og det opplevde jeg selv også. Men jeg snakket med andre som hadde den samme pcen, og de sa det var kvalitet over det, selv om det ikke virket slik. Noe som gjordemeg enda mer fornøyd. Men desverre, så måtte det komme et lite nederlag. Midt på skjermen har jeg funnet noe som jeg fikk høre av andre er et "dødt pixel". Det er ca. litt over midten av skjermen. En liten hvit flekk når det er svart bakgrunn. OG den er mer mørk når det er lysere bakgrunn. Dette er da meget irriterende når jeg skal bruke pcen til film o.l. Så det jeg lurer på er hva som skjer nå? Jeg har fått høre jeg kan bruke både reklamasjonsrett og angrerett, men jeg tenkte jeg skulle høre hva dere har å si om saken. Håper på rask tilbakemelding. MVH. Så får jeg vel bare vente og se. RMA nummeret, om det står på en lapp som fulgte med? For jeg husker det lå med et tilbakesendings-skjema også. Lenke til kommentar
jabbadabb Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Har nå vært i kontakt med PS Data. De sa det var ikke noe og få igjen på garantien. Men angreretten kunne jeg fint bruke. Så er spørsmålet da om hvorvidt det er verdt brynet. Jeg lekker kun merke til flekken når jeg har mørk bakgrunn på skjermen som ved f.eks filmtitting. Det var ikke før jeg så film jeg la merke til det faktisk. Men da er den helt hvit. Den er ca. rett opp og til venstre for midten av skjermen. Så jeg får vel spørre spørsmålet om det er noen som har erfaringer med døde pixler og irritasjon over det? Skal jeg sende tilbake blir det med en gang et par lapper ekstra om jeg skal bestille ny pc igjen etterpå. Da jeg brukt 145 for post og oppkrav på denne. Og 145 for ny med post og oppkrav. Pluss frakten for å sende denne tilbake igjen også. Er det verdt det, eller ei? Forsåvidt lurer jeg også på om skjermen på Multicom sin, som det er linka til før i tråden her, er bedre enn skjermen på PS Data sin? Endret 18. april 2005 av duxo Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Så klart hadde det ikke gått på garantien. Du må ha et visst antall døde piksler før den blir erklært som defekt. Det jonas sier er altså ganske feil. Jeg har selv en bærbar med en død piksel øverst på skjermen. Jeg legger ikke merke til den ved vanlig bruk. Det irriterte meg i starten, men nå bryr jeg meg ikke. Dessuten syns jeg det er mas å sende maskinen tilbake for så å vente på en ny. Min forrige bærbare hadde også en død piksel, klarte å leve med den også. Lenke til kommentar
jabbadabb Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 På toppen av skjermen er litt annerledes enn midt på da Men hvilke av di to har best skjerm? Multicom sin, eller PS Data sin? Fant ut at de 20 ekstra gb'ene ikke teller så mye som en nice skjerm. Føler denne er litt sånn.. Ja, uklar. Får nesten litt vondt i hodet etterhvert føler jeg. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Du må nesten vente på svar fra noen som har prøvd begge. Jeg har dessverre ingen erfaring med de Lenke til kommentar
jabbadabb Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 For å beskrive bedre deg jeg mener med at skjermen er litt uklar. Når jeg ser vanlig på skjermen, ca. rett fra (f.eks på det jeg skriver nå i nytt innlegg), og ser ned i hjørnet på f.eks statusmenyen (Bruker IE) hvor det står "Fullført", ser jeg ikke skriften like bra, som når jeg flytter hodet mitt ned mot venstre. Da ser jeg det mye bedre og klarere. Slik er det forsåvidt også med hw.no menyen på venstre side av skjermen. Er det slik for alle og er bare vanesak, eller høres det smålig merkelig ut? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Alle 1557 og 1558-modeller o.l. skal benytte samme chassis som igjen benytter samme skjerm. Hvis du ikke har brukt LCD-skjerm før, vil jeg tro det er tilvenning. Lenke til kommentar
jabbadabb Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Jeg mente av http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...tall=12.04.2005 og http://www.psdata.no/ps.asp?it=108683&mlevel=090400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå