Gå til innhold

Holder 512MB RAM i dag?

dehlen

Anbefalte innlegg

har hørt om folk med 2gb minne innstallert og da har rambruken vært over 1gb i spill som doom3 osv.

Kan nok stemme det. Hva spillene krever av RAM, CPU og GPU varierer alt etter hvordan spillet/prgramvaren er skrevet. F.eks d00m3 er et sinnsykt RAM-krevende spill som avhenger av masse caching. 512MB RAM vil nok komme til kort med d00m3. Mens f.eks HL2 krever lite RAM men MYE CPU. Men der igjen....så er det jo alt etter hva man skal bruke maskinen til og evt. hva man vil at den skal kunne yte. Men RAM er altså den mest undervurdèrte komponenten. Man kan lissom aldri få for mye RAM. Men dehlen...kan jo bynne med 512MB så bare oppgradere etter behov. Har selv Neo2 Plat. Men jeg anbefaler 2*256 og senere 4*256. Kortet ditt støtter kun 400+Mhz minnebåndbredde når man benytter single-sided minnebrikker. Og i dag er det bare 256-brikker som er single-sided. Benytter man 512-brikker eller større vil det jobbe ved 333Mhz. Ganske åinst opplegg egentlig, men ellers er det et kjempekort. Stabilt som F :thumbup:

Anandtech har testa mange CPU'er gjennom HL2 nettopp fordi HL2 er så CPU-krevende. Jeg sier bare INTEL kan s*** t**** min :thumbdown:

HL2 - CPU Performance

Endret av danibwoi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det 1024 RAM på én brikke?

Det gjør det, ja. Men man får ikke så aggressive timings på så store brikker enda. Vanlig timings er 3-3-3-8 på 1024 MB PC3200-brikker. Men brikkene i Corsair TWINX2048-3200C2 er spesifisert til 2-3-3-6 (2.5-3-3-6 på AMD). De klarer mer aggressive timings enn spesifisert, selv kjører jeg de på 2-3-2-5.

Lenke til kommentar
Finnes det 1024 RAM på én brikke?

Det gjør det, ja. Men man får ikke så aggressive timings på så store brikker enda. Vanlig timings er 3-3-3-8 på 1024 MB PC3200-brikker. Men brikkene i Corsair TWINX2048-3200C2 er spesifisert til 2-3-3-6 (2.5-3-3-6 på AMD). De klarer mer aggressive timings enn spesifisert, selv kjører jeg de på 2-3-2-5.

har disse nanosekundene mye å si ???

Lenke til kommentar
har denne

er den ræva, mitt på treet, bra, eller super ???? lurer litt på det. har en sånn men tenker jeg skulle kjøpt meg en brikke til. kan vell ha bruk for det i neste generasjon med spill.

Hva har du fra før? Grei nok brikke, det, men hvis du skal kjøre Dual DDR bør du kjøpe et minnesett med matchede minnebrikker.

Lenke til kommentar
har denne

er den ræva, mitt på treet, bra, eller super ???? lurer litt på det. har en sånn men tenker jeg skulle kjøpt meg en brikke til. kan vell ha bruk for det i neste generasjon med spill.

Hva har du fra før? Grei nok brikke, det, men hvis du skal kjøre Dual DDR bør du kjøpe et minnesett med matchede minnebrikker.

har en sånn en fra før av men jeg tror jeg skal ha en til og kjøre dual-ddr.... men hvis denne brikken er sugen dan hadde jeg helle kjøpt en anen 1024mb (eller 2*512mb) så hadde jeg slept å bruke så mye penger på sugen ram. hehe.

BTW. har prøvd å kjøre dual-ddr med to forkjellige minne brikker. ikke å anbefale. heheheh (det kaller man idiot)

gikk bra når jeg ikke satte dem i dual men det ble bedre når jeg tok ut den ene....

Lenke til kommentar

Som flere har skrevet; allerede 'forrige generasjons' spill som f.eks. Battlefield 1942 har stor nytte av mer enn 512MB RAM. Jeg hadde 512 og satte i 512 til og ytelsen i BF1942 (som jo nå er et 'gammelt' spill) økte merkbart uten at jeg hadde gjort noen andre endringer enn å øke minnet.

Til surfing og generelle applikasjoner holder det selvfølgelig fint med 512, men skal du spille noe særlig er du ikke tjent med det.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Jeg har kun 2 porter for RAM brikker. Skal jeg da kjøpe en 1 GB RAM,

eller én 512 RAM brikke å sette inn ved siden av den 512 jeg har fra før?

Kommer an på hvor mye minne du vil ha. Generelt lønner det seg å kjøpe en brikke som ligner den du har fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...