Gå til innhold

Holder 512MB RAM i dag?

dehlen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1Gb er også for lite...

Sitter i win xp nå, bruker 637Mb på bare småting og med en gang jeg starter BF1942 så er han oppe på 900Mb - 1100MB og da er det laggy.

Kjøp minst 1,5Gb når du er i gang!

få fram windows tasmanager og avslutt alle bakrunssprogrammene som du ikke har bruk for. skal vedde på at udu frigjør minst 300-400mb ram. har samme problemet selv. etter jeg har startet maskinen da har jeg så mange bakrunnsprogrammer at jeg har hele 50mb ram igjen. men når jeg har grigjort og avsluttet alle programmer jeg ikke har bruk for da er jeg oppe i 450mb med en gang.

prøv det så skal du se kan prøve å stenge alle vinduer du har oppe å avslutte alt inne på prosseser som du har brukernavent ditt på (ikke explorer.exe eller taskmng.exe)

EDIT: har 512 mb selv

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

1024 _er_ for lite i de nyeste spillene!

ca. loadingtid i MxO (Matrix Online)

jeg har en axp2000+ klokka til 2.3 og har 1024 ram .... loadingtid ca.1min

en kompis: A643400+ 512 ram. loading tid ca. 2min.

Edit: Vi begge hadde fjernet _alt_ unødvendig i windows (windows lå på ca. 130mb ram.)

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Enig med oddis89. Er mye som kan fjernes fra taskmanager som en ikke har bruk for. Feks å ha quicktime, winamp agent og andre ting som ikke blir brukt kan en like greit lukke det og spare ram. Fint å bruke ram cleaner i blant så renske opp.

Så det går med 512 ram men det er iallefall det minste en burde ha.

Lenke til kommentar
Saken er at jeg allerede sitter på en ATA harddisk og et bra AGP skjermkort, og det er grunnen til at jeg valgte 754 sokkel. Greit, jeg får ikke oppgradert noe, men til under 3.500kr gjør det ikke noe om det meste må skrapes om en 3 års tid.

Yo, samme problem som deg.

Satt med agp kort selv og 60 gb ata disker.

Og se hva jeg tryllet frem:)

https://komplett.no/k/ki.asp?sku=307117

https://komplett.no/k/ki.asp?sku=122488

https://komplett.no/k/ki.asp?sku=304846

https://komplett.no/k/ki.asp?sku=304047

https://komplett.no/k/ki.asp?sku=117212

Se bort fra skjermen som rocker!!! 12 ms svartid.

Ville kommer til å kjøpe meg en 512 brikke til, så da kan du bare gå for den til 999,- fra komplett:)

= 5258,69 kr inkl frakt.

- 1895 + 50kr i frakt for skjerm

= 3400 kr

grovt regnet

Edit:

La merke til at du hadde sett på en amd64 3000+, da vil du ligge på ca samme pris med dobbelt så mye ram. Prioriterte cpu jeg da, tar mer ram ved neste lønningsdag:)

Endret av jollybee
Lenke til kommentar
Saken er at jeg allerede sitter på en ATA harddisk og et bra AGP skjermkort, og det er grunnen til at jeg valgte 754 sokkel. Greit, jeg får ikke oppgradert noe, men til under 3.500kr gjør det ikke noe om det meste må skrapes om en 3 års tid.

Yo, samme problem som deg.

https://komplett.no/k/ki.asp?sku=117212

kan kvitere på at den rammen funker veldig bra (har den selv) men desverre bare en brikke. skal kjøpe meg en til snart. trenger den til neste generasjon spill. :thumbup: . men akurat nå gunker bare en helt fint.

Lenke til kommentar
Enig med oddis89. Er mye som kan fjernes fra taskmanager som en ikke har bruk for. Feks å ha quicktime, winamp agent og andre ting som ikke blir brukt kan en like greit lukke det og spare ram. Fint å bruke ram cleaner i blant så renske opp.

Så det går med 512 ram men det er iallefall det minste en burde ha.

anbefaler ramturbo den defragmenterer ramen og samler opp _alt_ som er til overs. eneste er at du må regne med at maskinen din bruker 10 sec på å kjøre deffen + 10sec på å "summe" seg så du mister hee 20 - 25 sec "kostbar" tid hehe.

Lenke til kommentar

512 funker helt fint, men skal du kjøpe i dag så kjøper du 1024. Sitter på en brikke på 512 selv nå og har ingen problemer med nyere spill. Til dere som sier at 1024 også er for lite, dere burde innvistere i et virusprogram. Har selv bestilt ny ram (2 x 512) og gleder meg til og teste den STOOORE forskjellen dere lover meg. :w00t:

Endret av J0ppe
Lenke til kommentar

glemte å nevne at hvis man har 1024mb ram da vil maskinen bruke mer en den har bruk for på alle programmene og ikke spare sånn som hvis mna hadde hatt mindre.

er ihvertfall det jeg ahr lest diverse steder. kan jo godt hende at noen andre har sagt det i dette forumet da...

Lenke til kommentar
Skal oppgradere PC'en med et MSI K8N NEO FSR (nForce3) hovedkort og en A64 3000+. Har et Radeon X800XT fra før. Det jeg lurer på er om det er noe poeng med mer enn 512 RAM? Jeg bruker PC'en til en del spilling. Vil 512 være en flaskehals i dette systemet?

Jeg for min del foretrekker 1GB fremfor 512MB i spill, grunnet at de nyeste spillene er såpass krevende at RAM forbruket kan fort nærme seg 1GB, om du har nok å spe på med.

Jeg anbefaler deg å kjøpe 1GB nå, så slipper du i senere irritasjoner å oppgradere. ;)

Lenke til kommentar

Sitter selv med 512MB, kan ikke klage noe over at spill går dårligere. Men mye har vell å si om hvilken brikke/brikker man bruker, er vell stor forkjell fra kvalitets brikker til budsjettsbrikker. Så her holder 512MB, men da fjernes alt unødvendig når det skal spilles.

Lenke til kommentar
Ville si at 512 MiB er i minste laget på en spillemaskin.

man merker en forskjell, om en liten, på 1 og 2 GiB ram.

Man merker faktisk forskjell på 1 GB og 2 GB. I dag fikk jeg brikkene mine, Corsair TWINX-2048-3200C2, 2x1024 MB minnebrikker. Prøvde Doom 3 i Linux, og det kjørte en del bedre med 2 GB RAM enn med 1 GB. Så også på minnebruken, og det var oppe i over 1.5 GB i Linux. Så er man hardcore gamer i dag, vil ikke 1 GB være tilstrekkelig. Forøvrig, minnebrikkene er rimelig spreke. Selv om de er spesifisert til 2-3-3-6, klarer de PC3200 @ 2-3-2-5 med glans. Jeg er imponert.

Edit: nå har jeg også kjørt en runde i memtest86 på samme fart og timings. Ingen tegn til ustabilitet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Jeg har 512 MB RAM, jeg kjører HL2 glatt.

Hvilken forskjell merker dere som har oppgredert til 1024 MB RAM?

Spillet flyter glattere, det lastes fortere. Jeg merket forskjell da jeg gikk fra 1 GB til 2 GB RAM. Det kommer også an på oppløsning. Halflife 2 går sikkert fint på lite RAM ved lav oppløsning. Men når man kjører på med høy oppløsning og AA+AF, så begynner spillet å bruke minne. Selv kjører jeg spillene i 1280x1024 4xAA+8xAF. 512 MB RAM er bare å glemme på den oppløsningen. Syntes også at 1 GB ble for trangt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...