Kestrel Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har et dv-cam uten s-video inn, finnes det en omformer slik at kilden med s-video utgangen kan kobles til mitt kamera via Firewire eller dv-inn? Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hvis du vil koble til PC, er det vel bedre å kjøpe et firewire kort.. Lenke til kommentar
Kestrel Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har et eksternt lite kamera som jeg skal koble til mitt dv-cam. Den eksterne kamera har kun s-video utgang og dv-cam mitt har ikke s-video inngang.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Firewire er digitalt, S-video er analogt, og en overgang vil ikke fikse problemet. For øvrig rart at et dv-cam (hvis du snakker om de profesjonelle dv-cam kameraene og ikke mini-DV kameraene) ikke har S-video inn? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Jeg vil anta et en eventuell omformer fra S-video til DV koster mer enn det vil koste å bytte kamera. Dessuten er de fleste slike omformere beregnet på å bruke sammen med strømforsyning, så de har ikke batterimulighet. Hvis det er viktig for deg med S-video inngang, så bytt kamera. Lenke til kommentar
kyrregutt Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg har et dv-cam uten s-video inn, finnes det en omformer slik at kilden med s-video utgangen kan kobles til mitt kamera via Firewire eller dv-inn? Heisann Klart det finnes omformere. Kjøp deg en Dazzle Digital Video Converter. Det er et USB-sett som du putter inn i en PC. Settet inneholder både hardware og software for capture av analoge signaler. Det er to analog inn (gul plugg og s-video), og USB ut til PC. Hvis du ikke har PC eller USB, da sliter du nok litt med dette. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hvis du ikke har PC eller USB, da sliter du nok litt med dette. Selvfølgelig har han ikke det med seg når han filmer! Han skulle ha noe å koble mellom et miniatyrkamera uten opptak, og et DV-kamera med DV-inn! Lenke til kommentar
Kestrel Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 stemmer filmer ute i felt og tilgang til pc eksisterer ikke... må nok bytte kamera... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå