Antihero Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har en Dell Latitude X200. Det er en ultraportabel og derfor ikke så veldig kraftig. Spesifikasjonene er som følger: P3 Ultra Low Voltage 933MHz 256MB 133 SD-RAM 30GB HD Den har USB 1.1 og en Firewire 6pins port. Det jeg lurte på om den har kraft nok til å bruke en ekstern DVD-Brenneri et Zynet DVD-kabinett. Ettersom jeg har forstått har alle nye brenner burnproof, så det eneste som er begrensingen for meg er hastigheten? Hvor raskt kan jeg forvente å brenne? Noen som vet om Zynet-kabinettet bruker 4 eller 6 pins firewire? Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Du skulle ikke ha noen problemer med å brenne DVD'er, hverken internt eller eksternt. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Vil nok gå fint. Men da kun via firewire. Usb 1.1 er for treg til å brukes til dvd brenning. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Tror minste kravet for å brenne DVD'er pleier å være ca 700mhz så din holder nok i massevis. Tipper at firewire porten på kabinettet er 6 pins, pleier å være det. Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Re: Firewire, 6-pins FW port har data + strøm, mens en 4-pins port har bare data. Så lenge enheter har ekstern strøm, har det ikke noe å si. (men, du må kanskje ha en 4-6 Firewire-kabel. De fleste FW-produkter har 6-pins port.) Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Jeg tror det er en 4200RPM harddisk. Vil denne føre til at jeg ikke kan brenne på mer enn feks 4x? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Synes det ikke er noe særlig forskjell fra 8-16 men fra 4-8 er det litt. Der er det ca halvparten. En full DVD bruker under 15min på 4x. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Zynet bruker 6 pins firewire (har du 4 pins på laptopen må du kjøpe en 6 pin til 4 pin FW kabel ekstra). Burde klare å brenjnje opp til 16x på den maskinen på firewire - hvis harddisken i maskinen er rask nok. minne og prosessor bør holde. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Han skriver at han har en 6 pins firewire port på den bærbare. Så lenge du ikke bruker maskinen mens du brenner så vil jeg tro at du klarer 12X, kanskje 16X også. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Ja godt mulig du kan få bra hastigheter, men er Hd crappy og maskinen full av dritt så bør du ta det rolig når du brenner så du slipper å kaste bort plater. Prøv deg litt fram , kan jo godt være at du kan brenne på maks hastighet som firewire tillater. Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Tror minste kravet for å brenne DVD'er pleier å være ca 700mhz så din holder nok i massevis. Tipper at firewire porten på kabinettet er 6 pins, pleier å være det. Jeg har Pentium III, 600 mHz og har faktisk aldri hatt en eneste feilbrenning av hverken DVD eller CD. Hastigheten kunne nok ha vært bedre da.. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Tror minste kravet for å brenne DVD'er pleier å være ca 700mhz så din holder nok i massevis. Tipper at firewire porten på kabinettet er 6 pins, pleier å være det. Jeg har Pentium III, 600 mHz og har faktisk aldri hatt en eneste feilbrenning av hverken DVD eller CD. Hastigheten kunne nok ha vært bedre da.. hvilken hastighet pleier du å brenne med da? noen som vet om zynet-kabinettet er kompatibelt med nec 3520? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Går nok bra, men er nok på grensen.. Nå er så klart P3 en del bedre da, men har en kompis med en AMD Duron 900mhz, denne sliter stort med brenning på en nyere brenner og en dvd-brenner. Går som regel uten feil, men bruker veldig lang tid fordi buffer tømmes hele tiden.. Maskinen har bra med minne Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 I og med at dette er en bærbar maskin så tror jeg det er ekstra viktig med å defragmentere hardisken en gang i blant. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 så hvis jeg defragmenterer, holder den fri for spyware og ikke fikler med så mye mens jeg brenner så vil det gå bra? er skeptisk til 4200rpm disk og 256 SD-RAM 133mhz bare Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Ja det vil gå bra, men prøv deg frem til å begynne med. Øk hastigheten etter vert som dvd'ene dine blir brent vellykket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå