Gå til innhold

A64 Mobile 1MB

Anbefalte innlegg

Har et DFI 250gb ultra kort. Nå lurer jeg på hvilken prossesor jeg skal velge. Tenkte mest på Athlon64 Mobile 1MB. Er det no vits i å slenge på de ekstra hundrelappene for en 3400+ eller klokker en 3000+ like bra? Og merker man til den 1MB cache'n no spesielt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte på det derre L2 Cache greiene her tidligere.. nå fant jeg selvfølgelig ikke igjen tråden, men det var en som sa at "Vinninga går opp i spinninga"

Og når det gjelder den 3000+ og 3400+, så får du selvfølgelig mer ut av en 3400+

Ettersom du kan klokke 3400+ til en sikkert 4000+...

Og en 3000+ kan du kanskje dra til 3600+..

Du får jo mer MHz, men kan ikke svare på om dette er HELT sant.. det er iallefall slik jeg har forstått det på andre og på min egen klokking.. det er varmen som er det største problemet..har man nok kjøling, så kan man nesten klokke til det uendelige..

Ett eksempel er Toms HW Guide, der de klokket en prescott til 5 Ghz tror ejg det var.. har den filmen ett sted på pc'en, men det er jo en jungel og finne fram der :blush:

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar. Mener og tro at det hjelper med 1MB L2 cache ihvertfall forhold til 256k. Hadde en XP1700 JIUHB, den klarte 2,52GHz. Dvs. nesten det dobbelte av stock speeden på 1,47. Så jeg trodde det samme gjalt nyere AMD CPU'er. Dvs. er den en overklokksvillig CPU, så er det samme hvilken TP rating den har så lenge de har samme core.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...