jabbadabb Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 et har seg nemlig slik at jeg idag henta en ny bærbar på posten. Av typen Tundra 1557K. Jeg satte den til lading, og der sto den i 6-7 timer. Da regnet jeg med at batteriet var fulladet (skal jo alltid lade det fullt opp og fullt ut og fullt opp igjen), spesielt siden "lade"-lyset heller ikke lyste lenger. Jeg satte da igang med install av XP. Men da skjedde det besynderlige. Etter ca. en halvtime - 3 kvarter skrudde den seg plutselig av, helt uten videre. Jeg forsto ingenting og prøvde å skru den på igjen. Ingen reaksjon. Utenom at det glimtet såvidt et lys i "power" eller hva det nå enn er som lyser først. Jeg trykka flere ganger, men samme reaksjon. Plutselig funket det, og den begynte å starte opp, men til ingen nytte, da den skrudde seg av igjen før skjermen engang kom på. Og etter det var det samme som førstnevnte reaksjon. Kun det lille glimtet. Det er da dvd-spiller på denne pcen, og er et lite "dedikert panel" for media-knapper. Play, stop, next, previous og power står det der. Og et lite display, sikkert for track-number. Da jeg trykka power på den, og deretter power på pcen starta den opp, men kom like langt som før og skrudde seg av før skjermen engang viste noe. Det funket en gang til, men etter det var det dødt. Jeg tenkte at dette måtte jo være noe med strømmen. Og jommen sa jeg smør - Når jeg kobla til strømadapteret så funket den igjen. Den står nå på lading (skal alltids lades opp igjen fullt, den andre gangne, før du kan begynne å bruke vanlig) og vil stå der enten til jeg legger meg, eller til lyset ikke lyser lengre. Men jeg finner det MEGET besynderlig at pcen bare skrudde seg av slik. Når batteritiden skal være på ca. 4 timer (ifølge psdata.no's egne sider), og den kun varte i rundt 30-50 minutter? Jeg lurte litt på om det kunne være at XP bruker mye batteri på å installeres, men det var kun en teori. Innspill mottas med stor takk, da jeg gjerne vil ringe og skjelle ut PS Data fortest mulig om det faktisk er en defekt. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Var ikke sprekt det da..Men det går med mye strøm når HDen og cdromen jobber hele tia.. Innstaler alt med strøm tilkoblet så kan du teste batteri tiden etterpå. Lenke til kommentar
Teddy KGB Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Lurer meg på om den ikke skal stå i en 16 timers tid ved første oppladning.. Men dette burde du vel isåfall ha fått opplyst. Lenke til kommentar
jabbadabb Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Var liksom det. I manualen sto det kun at jeg burde lade den helt opp, så helt ut igjen.. Muligens 2 ganger. Men nå har jeg kun gjort det en og en halv gang da. Har ikke lada det helt ut igjen for andre gangen. Alt ser ut til å funke nå. Eneste er at jeg var litt misfornøyd med skjermen, men det er vel bare pga. jeg er uvant med lcd skjerm. Skal koble fra så snart jeg finner ut hvor det er sånn Windows strømmåler Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Det er lithium-ion batteri. Batterilevetid vil nok øke etter flere ladinger også. I tillegg er 4 timer basert på ordinært bruk. Installasjoner tar krever en del energi. Vær likevel obs. på at dette endrer seg med tiden. Batterilevetid er opplyst for at det skal gjelde. Husk å innstille strømsparing i innstillinger etter installasjon. RTP Endret 16. april 2005 av renpeder Lenke til kommentar
1955 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Foreta inst. med nettadapter tilkoplet , som "taz" foreslår. Når alt er inst. stiller du inn strømsparefunksjoner. Noe finnes i XP , drivere for brikkesett osv. vil også avhjelpe prob. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Du får prøve denne tapebiten som øker batterikapasiteten med 30% http://www.batterylife.de/index.asp Toms hardware har til og med testet produktet som selvsagt ikke virker: http://www6.tomshardware.com/mobile/20050418/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå