jonpet55 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Jeg holder på å lage en kabel som skal koble sammen GPS'en min med PDA'en min, slik at jeg får opp kart på PDA'en. Jeg har funnet skjemaer som viser hva de forskjellige pinnene er til på begge to, og lurer på om det bare er å lodde TX til RX, RX til TX og jord til jord, og dermed ikke bruke noe elektronikk. Det som gjør meg mistenkelig er at kontakten i PDA'en har så veldig mange andre pinner til RS-232 (GPS'en har bare RX, TX og jord). På en annen side er datakabelen til GPS'en (for å koble til en vanlig PC med D-sub kontakt) uten noe elektronikk. RS-232 kabel for PDA til PC er jeg ikke sikker på hvordan er. Her er listen over hva pinnene er til på PDA'en: 1,2,3,4 V_ADP 5 Reserved Do Not Use 6 DCD RS-232 Data Carry Detect 7 RXD RS-232 Receive Data 8 TXD RS-232 Transmit Data 9 DTR RS-232 Data Terminal Ready 10,15,22 GND Ground 11 DSR RS-232 Data Set Ready 12 RTS RS-232 Request To Send 13 CTS RS-232 Clear To Send 14 RING RS-232 Ring 16,18,20 N.C. Do Not Use 17 USB Detect Detect 19 UDC+ USB positive data signal 21 UDC- USB negative data signal Skulle jeg tippet, ville jeg koblet TX på GPS'en til pinne 7, RX på pinne 8 og jord på f.eks. pinne 10. Hva tror dere? Edit: Jeg fant ut at det ville gå, og nå har jeg laget en kabel jeg vil tro ingen andre har. Garmin Etrex Vista til Ipaq H2210. Jeg kjører tripteller osv. på GPS'en, og fullscreen kart på PDA. Endret 16. april 2005 av jonpet55 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå