zilch Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg skal en tur over til Stockholm i begynnelsen av mai, kommer antageligvis til å kjøre bil og da blir damen med. Hun har enda ikke tatt lappen men er på god vei, er det noen som kjenner regelverket for å øvelseskjøre i sverige? Eventuelt hva som skjer i forhold til norske myndigheter om vi blir stoppet og det viser seg at jeg ikke har lov til å kjøre med henne? Skulle vært skandale om hun fikk utsettelse, for hun har oppkjøring noen dager etter at vi er hjemme igjen. Jeg er 24, hun er 21 så jeg kan ikke øvelseskjøre med henne i Norge enda. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har du svensk lapp? ikke det nei = tenk selv, eller få en som er over 25 til å øvelseskjøre. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 Har du svensk lapp? ikke det nei= tenk selv, eller få en som er over 25 til å øvelseskjøre. Du skrev ikke så mye fornuftig, om sertikatet er norsk eller svensk har ingen betydning så lenge det er EØS godkjent. I sverige holder det også å være 24 år for å få være ledsager, men en må ha skriftlig godkjenning fra myndighetene for å kunne øvelseskjøre med noen. Jeg rekker uansett ikke få den godkjenningen før vi skal reise, så på hvilke måter kan vi bli straffet dersom vi blir stoppet? Har svenske myndigheter rett til å gi henne utsettelse i Norge? lovbruddet blir jo tross alt begått i Sverige og ikke i Norge. Eller må de nøye seg med å gi oss en bot? Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 (endret) Tror neppe straffen blir veldig streng, men dersom uhellet skulle være ute kan du/dere få problemer med forsikringselskapet hvis dere kolliderer med noen. Endret 19. april 2005 av Jon@s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå