Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windowsprogrammer vil ikke starte etter SP2


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med dette problemet:

 

Har akkurat lagt inn SP2, men det førte til at en rekke windowsprogrammer ikke fungerer lengre. De starter rett og slett ikke. Eksempel på programmer som ikke starter er: Paint, Notepad, Kabal, Windows Update, Freecell osv... Jeg vet at problemet oppstår med SP2 og ikke med SP1. Maskina er helt nyformatert...

 

Har gjort følgende:

- scanna for spyware (fant ingenting)

- scanna for virus (fant ingenting)

- avinstallert SP2 og testa uten (alt fungerte knirkefritt)

- installert SP2 både gjennom Windows Update (nett) og ved å laste ned enkeltfil

 

Ingenting av dette løser problemet mitt. Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Helt blank windows update side kanskje?

joda, men det er ingen updates som jeg ikke har ...

 

Slitsomt, følgende programmer/funksjoner funker ikke..

 

Kontrollpanel

Utforskeren

Windows Media Player10 - klarer ikke spille musikk jeg har, uansett format

Det finnes utrolig mange ting dette kan være som er galt og veldig vanskelig å si hva som kan være feil med mindre du gir meg detaljer.

 

Men blank windows update side er kjent fra blaster viruset som legger inn noen registry entrier og dermed får du helt blank side. Sannsynligvis ikke dette som er feil siden du fikk feilen etter SP2 sammen med mange andre programfeil. Fikk du feilmeldinger under installasjon av SP2?

 

Det med windows update feilen kan som regel rettes ved å hente på nytt ned Microsoft Java Scripting engine fra microsoft sine websider

 

Gi litt mer detaljer for at jeg iallefall skal klare å peke inn på hva som kan være feil. Har du prøvd å reinstallere SP2 på nytt igjen?

 

Hvis du ikke klarer åpne enkle programmer som paint og notepad har det skjedd noe under installasjonen av SP2

Lenke til kommentar

Hurra!

 

Fikk pratet med en kompis over Skype, som anbefalte meg å starte i sikker modus. Da fikk jeg startet systemgjenoppretting og satt den til dagen før jeg installerte SP2.

 

Dette funket, og jeg ser ingen grunn til å prøve meg på SP2 igjen, med mindre det er livsviktige funksjoner der...Hva sier dere?

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri kjørt en maskin uten SP2, men det er jo opp til hver enkelt.

 

Er litt nysgjerrig på hva som er fellestrekket hos de som ikke får SP2 til å fungere (bortsett fra det opplagte som f.eks. uoriginal XP eller spyware/hacks som har rotet til registerinnstillinger som updaten er avhengig av for å kunne gjennomføres).

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri kjørt en maskin uten SP2, men det er jo opp til hver enkelt.

 

OK, jeg er ikke lynskarp når det gjelder data, men en del kan jeg. Jeg har hatt et tilfelle der jeg fikk problemer med virus. Jeg har aldri kjøpt et eneste antivirusprogram, men bruker freeware nå og da. Fortiden bruker jeg AVG, men den finner aldri noe.

 

Et dumt spørsmål: Hvorfor ville du ikke kjørt uten SP2? Jeg kjenner ikke til fordelene, bare ulempene :S Vet det skal være sikrere, men jeg sliter jo ikke med sikkerheten. Det kan jo nevnes at denne maskinen ikke inneholder noen form for konfidensielt materiale uansett.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at maskinen vil krasje om du legger inn sp2 på en innstallasjon som har vært i bruk en stund. Jeg har gjort et par forsøk, men har bestandig endt opp med å måtte ha en helt fersk windowsinnstallasjon for å kunne legge inn sp2.

Lenke til kommentar

ja, da dristet jeg meg til å prøve å installere en gang til...foreløpig ser det ut til å funke...gruer meg nesten litt til neste oppstart av maskinen. Første tok veeeldig lang tid...

 

EDIT 12. Mai ingen problemer etter siste installasjon :thumbup:

Endret av MrEiganes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...