dannko80 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Heisann folkz, jeg skrev en tråd tidligere om et problem jeg hadde med laptopen hvor vi kom fram til at det var minnebrikken som var gått peiseveien. Forrige tråd. jeg sendte inn minnebrikken og fikk en ny tilbake på to dager All honnør til dem jeg kjøpte laptopen av forresten. Men nå viser det seg at pc'n har akkurat samme symptomer som med den gamle minnebrikken ! Jeg kjører "memtest" og får opp DRØSSEVIS med feilmeldinger på brikken, noe som gjør at jeg mistenkerr at det må være et annet sted feilen ligger Symptomene er : random bluescreens , enten under startup av os, eller om jeg prøver å starte et program. Random flimring på skjerm. Random reboot av pc. Drøssevis av feil om jeg kjører scandisk på hdd. Programmer fryser etter 30 sekund og blir nonresponsive. Dette høres jo helt komisk ut når jeg tenker etter. Allt av drivere er oppdatert, men i skrivende stund har jeg ikke forsøkt format av hdd, dog installen er ca 2 uker gammel.. Hvis vi tar utgangspunkt i at minnebrikken nå er helt ny, og da ikke "burde" være årsaken, noen som har noen forslag ? Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Men det høres ut som at RAM-slot'en er ødelagt, det skjedde med min laptop. Derfor kan jeg bare bruke den ene av de 2 jeg har. Så hvis du kun har 1 rambrikke, prøv å bytt den over til den andre slot'en. Hvis du ikke vil formatere, kan du jo legge inn et annet OS, og sjekke om du får problemer der også. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Får samme problemet i begge slottene, men jeg mistenker samme ting. Som det kan leses i den forrige tråden min skrev jeg at pc'n virket igjen når jeg byttet slot. Men det var bare en stakket stund. (noen timer) Så kom samme problemet i begge slottene. Jeg skal prøve en format i morra.. Er på jobb nå. Uff så frustrerende. Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 ehm, ifølge properties på "my computer" så står det Computer : Intel Pentium ; , 1,70 ghz, og 512mb of ram 592 mhz ?! Brikken er jo en pc2700 som strengt tatt ikke skal kjøre mer enn 333mhz ? Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Bluescreen i det jeg prøver å isntallere windows.. "FAult in nonpaged area" Lenke til kommentar
Aporex Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Angående det som står under properties på My Computer, så betyr det at CPU'en din kjører på 592mhz, ikke minnet. Centrinoen klokker seg ned til rundt 600mhz når det ikke er behov for mer kraft. Dette for å spare strøm og forminske viftestøy. Så dette er helt normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå