Gå til innhold

Høstlandskap med 'feil' hvitbalanse

Zork

Anbefalte innlegg

Et bilde jeg selv liker godt, men det er lett å stirre seg 'blind' på et bilde når man har sett på det en stund, så jeg vil gjerne ha noen andre synspunkter på om dette fungerer. Hvitbalansen er (med vilje) satt feil for å få en litt mer interesant farge på himmelen enn slik den egentlig så ut. Har også trukket litt i levels for å få frem strukturen i himmelen.

Bildet er tatt med et Canon 20D med Canon 50mm 1.4 - 1/500 sek - F/10 - iso 100.

post-209-1113614980_thumb.jpg

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATOMVINTER! var det første som slo meg. Skyene er fantastiske,- må sees i stort bildeformat. Det lille bildet er ikke rettferdig i så henseende. "Fargevalget" er greit nok. Balansen i bildet virker ok. Noe jeg muligens ville sett nærmere på er, om mulig,- færre busker/trær - kan muligens bli litt dominerende,- jeg vet ikke. Ville muligens unngått furutreet til venstre. En sterkt falleferdig bygning i bildet ville muligens være "prikken over i'en".

Endret av TBSkippy
Lenke til kommentar

Takk for gode kommentarer! :)

Etter å ha forsøkt med en versjon der treet til venstre er fjernet, så må jeg si meg enig i at bildet hadde vert bedre uten dette. Tanken var at dette ga litt balanse og at bildet kanskje ble litt mye 'bare himmel' på venstresiden uten dette, men det blir kanskje en smule forstyrrende istedenfor. Det er jo treet til høyre som er det interessante blikkfanget i forgrunnen, og det står seg egentlig bedre uten konkurransen fra furutreet.

Ser det andre poenget ditt også TBSkippy - det ligger faktisk et falleferdig seterhus ikke så langt fra dette motivet, men det er såpass kupert terreng at det nok ikke er mulig å få dette inn direkte.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...