Snusi Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hei! Skal ut å reise snart (i et halvt år) og skal da kjøpe meg en bærbar pc og et digitalt kamera. Den pc'en jeg skal ha må ha disse kriteriene: -Mye lagringsplass (80 gb minst) -Stillegående -Tilkoblingsmulighet til digitalt kamera -Lett Formålet med denne pc'en er å kunne lagre bilder og høre på musikk. Så grafikkort etc er ikke så viktig. Kunne noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
MMORE2001 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Kansje denne her passer ditt behov, var ikke så dyr heller! Velkommen til forumet forresten ! Endret 16. april 2005 av MMORE2001 Lenke til kommentar
anund Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Så ønsket er en kompakt, "ekte bærbar" maskin med god kapasitet og lang batteritid? Vet du, jeg ville faktisk seriøst vurdert en Apple iBook 12". Basisprisen på den modellen er vel ca 8.700,- men du må ut med litt for større disk. Er ingen Mac-fanatiker av noe slag, har aldri eid en Mac. Men har hatt et par bærbare PCer med 15" og 15,4" widescreen skjerm, og likte dem _ikke_. Rett og slett for stort. Er transportable, men ikke "ekte bærbare" imho. De minste laptopene er imidlertid litt vel dyre. iBook er et godt kompromiss, syns jeg. Skal ha en slik selv, når jeg bare får litt penger... Det beste av alt: Du kan kjøre linux på den i stedet for Mac OS X :-) Lenke til kommentar
MMORE2001 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Den er kansje litt større men den har litt mer funksjoner og er et hakk billigere. Jeg så også at den hadde en 4i1 kortleser som er greit å ha hvis du holder på med digitale kamera. Endret 16. april 2005 av MMORE2001 Lenke til kommentar
reallars Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Kortleser er jo faktisk unødvendig da alle digitalkamera kommer med USB-ledning. Og Apple har ekstremt god støtte for alle slags digitalkamera, du trenger aldri installere en eneste driver til dem. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Har selv hatt bærbar med kortleser, er kjekt når du er på tur. Da sparer du litt strøm, i og med at du bare tømmer brikken direkte fra maskinen. Fortere går det også. Syntes forslaget om en liten mac er genialt, har selv kikket på en slik. Lenke til kommentar
MMORE2001 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hvis du driver med bilder så er det litt kjekkere med ein 15 tommer sjerm i forhold til den lille ibooken`s 12 tommer. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Takker for alle svar! Har ikke vurdert apple før nå, men VET jo at det ikke finnes mer stabile maskiner enn det de leverer. Vurderer iBooken med 14.1 tommer. Må jo ha litt størrelse på skjermen Veier jo ikke stort heller, så da er ikke det noe problem. Har et par spørsmål til: - Hvordan er kompabiliteten mht overføring av filer fra PC til mac? - Vet noen hvordan det er å ha en PC og en mac på samme hjemmenettverk? Kan det by på problemer? - Hvor mye RAM burde jeg velge? Holder det med 256 eller må jeg øke til 512? Lenke til kommentar
MMORE2001 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Er ikke sikker på hjemme nettverk i mellom mac og pc, men jeg vil anbefale 512Mb minne. Lenke til kommentar
anund Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det bør ikke by på noen problemer å overføre filer mellom Mac og PC. Har hørt flere med utelukkende gode erfaringer med mixet Mac / PC nettverk hjemme. Har dessverre ikke Mac selv ennå, så jeg kan ikke snakke av erfaring, dog. Du bør absolutt gå for 512 MB. OS X er ganske minnesultent, særlig hvis du vil kjøre med fancy detaljer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå