LtdEdFred Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Heisann. Jeg bruker en skjerm som er tre år gammel(systemet også da, men den skal snart byttes ut og akter å beholde skjermen). Har dere noen viktoge tips til hvordan vedlikeholde skjerm eller klarer den seg alene? Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Jeg tror det er lurt å la en skjerm få god plass, både til sidene og bak, ikke sette den opp i et hjørne, slik at den får litt luft. Ellers kan det bli ganske varmt bak der. Det vil nok også lønne seg å sette høytalerene et stykke unna skjermen. Skjermer har ofte store magnetfelt rundt seg. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 21. november 2001 Forfatter Del Skrevet 21. november 2001 Skjermen min kom med høyttalere som var festet i skjermen(kan riktig nok tas av). Da må det være en veldig dum løsning da. Det med skjermens magnetfelt: Går det utover skjerm eller høyttalere? Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 God lufting er viktig særlig over skjermen og ikke legg duk eller noe annet på toppen av skjermen det hindrer luftgjennomstrømning. Det er også lurt å støvsuge skjermen innvnedig med 3-5 års mellomrom. La skjermen stå uten strøm i ca 1 døgn før du åpner den. Stryk forsiktig med en pensel over komponentene for å løsne støvet mens du støvsuger Alle pc-høytalere er magnetisk-skjermet slik at de ikke skal forstyrre skjermen. U-skjermede høytalere ville over tid skape farge feil på skjermen hvis den ikke avmagnetiseres(Skjer som regel hver gang skjermen slås på). Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 Bare et døgn? En fyr på Telehuset fikk bakoversveis når jeg foratle han at jeg hadde åpna min skjerm for å støvsuge etter bare 1 dag.. All strøm er ikke borte på mange dager og det er en grunn til at det står advarsel på skjermen. Ps. En vanlig tv er ikke tom for strøm før det har gått minst 14 dager.. Var i alle fall det som telehuset fortalte meg.. Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 jeg har lært av min far (vet ikke om det er riktig) men når vi har fikset Tvèr så har vi tatt en skrurekker ved bryteren og ("kortsluttet") tvene vi har fikset har da alltid funket etter det. tror ikke tv reperatører venter i 14 dager før de fixer tvèr Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 i alle typer skjermer sitter det kondensatorer og disse kan gi deg et strømstøt mange mange år etter at du har tatt ut kontakta. Lenke til kommentar
be321 Skrevet 21. november 2001 Del Skrevet 21. november 2001 det gjør det hele mere spennende... tror ikke du dauer av det...grensen for farlig er vel 50mv eller noe det blir jo litt nervepirrende når du vet at du kan få slike sjokkskader hehehe litt sado kanskje Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hvis du slår av skjermen, men lar støpselet sitte i en jordet stikkontakt lades kondensatorene ut etter kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå