Gå til innhold

Vedlikeholde skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er lurt å la en skjerm få god plass, både til sidene og bak, ikke sette den opp i et hjørne, slik at den får litt luft. Ellers kan det bli ganske varmt bak der. Det vil nok også lønne seg å sette høytalerene et stykke unna skjermen. Skjermer har ofte store magnetfelt rundt seg.

Lenke til kommentar

God lufting er viktig særlig over skjermen og ikke legg duk eller noe annet på toppen av skjermen det hindrer luftgjennomstrømning.

Det er også lurt å støvsuge skjermen innvnedig med 3-5 års mellomrom. La skjermen stå uten strøm i ca 1 døgn før du åpner den. Stryk forsiktig med en pensel over komponentene for å løsne støvet mens du støvsuger

Alle pc-høytalere er magnetisk-skjermet slik at de ikke skal forstyrre skjermen. U-skjermede høytalere ville over tid skape farge feil på skjermen hvis den ikke avmagnetiseres(Skjer som regel hver gang skjermen slås på).

Lenke til kommentar

Bare et døgn?

En fyr på Telehuset fikk bakoversveis når jeg foratle han at jeg hadde åpna min skjerm for å støvsuge etter bare 1 dag..

All strøm er ikke borte på mange dager og det er en grunn til at det står advarsel på skjermen.

Ps. En vanlig tv er ikke tom for strøm før det har gått minst 14 dager..

Var i alle fall det som telehuset fortalte meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...