orjansen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Mårn. Ny her jeg, så vet ikke hvor mye folk kan/ikke kan, prøver likevel med håp om et fornuftig svar: Jobber som pressefotograf, og vanligvis lite jålete (jfr. blitzlamper etc.). Men skal ta en noen brudebilder snart (familie), ute, og kunne tenkt meg litt "jåleri". Hva finnes av blitzlamper (m/stativ)? Altså som man kan dra med seg ut. Regner med man trenger et form for agregat?! Noen forslag? Pris? Forhandler? Bruker Nikon, hovedsakelig D1H/D2H/D100 Alle fornuftige svar mottas med stor takknemmelighet! Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Hei Har selv akkurat kjøpt Bowens Gemini 500 Ws lamper fra Fotovideo i Oslo. Du får et kit med to lamper, en 60x60 softboks, en paraply, bag m/hjul og stativer for rundt 11.000,-. I tillegg kjøpte jeg en 70x100 softboks og et ekstra stativ til en reflektor. Totalt ble prisen da rett under 14.000,-. Til dette kittet kan du kjøpe et lite, enkelt batteri. Dette koster rundt 5.000,- og gir kapasitet til ca. 2-300 blink (tror jeg). Har ikke kjøpt dette batteriet selv, men kommer til å gjøre det etterhvert. Du får også rimelige, og sikkert gode, lamper hos Nye Expo-Service for rundt den samme prisen eller billigere. Ulempen var at de ikke kunne brukes uavhengig av strøm uten å dra på et rimelig stort strømaggregat. Ikke noe for meg... Lykke til Roger Endret 16. april 2005 av rogkas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå