Gå til innhold

Linux cs server

xzibiz

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med cs server til LAN..

Bruker fleire nettverkskort i maskinen uten at det sko gjer någe, men når eg starter opp hlds får eg ip'en til eth0 (192.168.0.1), men eg skal ha den på eth2 med ip 192.168.0.2. Når den starter opp i eth0 viser den under serverar i cs, men når eg setter +ip 192.168.0.2 viser den ikkje... Merkelige greier..

Kan noen hjelpe...??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internett kommer inn på eth0 som får ip fra modemet...

Så går internett ut gjennom eth1.. (192.168.0.1) der har eg også satt opp ein dhcp server.

Så.... setter eg opp ein cs server som skal kjøre på eth2 som har ip 192.168.0.2.

Bare det at når eg setter +ip 192.168.0.2 i oppstarten av hlds_run så viser ikkje serveren undre "find servers" i cs 1.6 eller i steam... bruker også sv_lan 1 og secure 0...

har lest rund om i mange forum men har ikkje funnet noe bra forklaring på det...

Lenke til kommentar

har et te problem....

Prøver å bruke Cheating Death... Får det til å kjøre på server, men alle client maskiner må jo også kjøre dette...

Går det ann å lage et skript eller noe som gjer at clientane MÅ kjøre dette programmet for å joines ervere??

Har enda ikkje fått til det som står over....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fekk til cheating death, men cs servren viser ikkje i server list...

Som dere ser over har eg to nettverkskort som eg koblet til lokalt. eth1 og eth2.

eth1 er bare internett og eth2 skal eg bruke til cs.

Har lest ein del i andre forum og der har eg sett at noen har brukt +interface eth2. Men den får eg ikkje til å virke. Bruker +sv_lan 1 -insecure -nomaster. Men den vil ikkje vise når eg kjører den på den ip'en den skal og eth2.

Men.... viss eg kjører den på eth1 der som internett er virker den heilt fint. Viser opp på server list og alt. Bare det at eg ikkje vil ha den der....

Bruker iptables til å route internett mellom eth0 som kobler seg til internett og eth1 som er på det lokale.. Men eg trudde ikkje dette sko ha någe å sei...

Kan noen hjelpe... Skal bruke den på lan neste helg.... :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nytt lite spørsmål...:

Har hatt det før men så måtte eg formatere pc'en...

Sånn start script for cs server 1.6 linux...

någe screen greier tror eg..

skreiv inn heile oppstart kommandoen i ei fil som eg starta etterpå... husker ikkje heilt kossen det var men....

Håper noe andre husker litt bedre enn meg....

Lenke til kommentar

du tenker kansje på shell-scripting? i de fleste linuxdistroer er bash-skallet default shell. ligger en glimrende (men svært omfattende) bash-scripting guide på tldp.org. for en innføring vil kansje "bash scripting tutorial linux" hjelpe deg i google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...