Gå til innhold

Hvordan sette opp en ftp server med lovlig innhold?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg jobber i et firma- Vi har mange dokumenter som jeg gjerne vil ha tilgang til når jeg kommer hjem. derfor ønsker jeg å sette opp en ftp server som dele filene fra jobben.

 

Pc'en som skal brukes til ftp kjører på Windows XP. Jeg har hørt at man lage det via forskjellige programmer som cute ftp. men hvordan??

 

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-06 09:44, Divxdude skrev:

yeah right om du skal sette opp en såkalt lovlig ftp server. Du må ikke komme med slike innlegg!Det er ulovlig her på formuet.


Jeg tror ingen vil hjelpe deg dessverre!


 

Hva er det som er ulovelig med en ftp?

 

Denne er jo bare til noen få brukere som jobber i samme firma, hvis den blir kjøpt så er det vel ikke no fare, så lenge alle lisensene er i orden og det ikke er noe "ulovalige" data på servern som lekker ut til "public"

 

http://www.raidenftpd.com <-- ganske avansert ftpserver, ta en titt på den, støtter også SSL (jeg har denne - denne må kjøpes)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-06 09:44, Divxdude skrev:

yeah right om du skal sette opp en såkalt lovlig ftp server. Du må ikke komme med slike innlegg!Det er ulovlig her på formuet.


Jeg tror ingen vil hjelpe deg dessverre!


 

Ehh?

 

Du er kanskje ikke klar over at 99% av ftp servere har lovlige data?

 

Det er slike meldinger som ødelegger på forumet.

Hvis du kan hjelpe, så hjelp. Hvis ikke, ikke skriv noe. Ingen her betaler deg for å spekulere i hva brukeren skal med en ftp server.

edit: og hvis du mener denne tråden bryter med retningslinjene er det jo bare å maile en moderator direkte?

 

_________________

Shahin (aka. stratcast)

[email protected]

 

P4 NW [email protected] med Swiftech MCX478B (papst), Asus P4S533, 256MB Corsair XMS3000, 4x80GB HDD (RAID0), Dual 15" LCD, M-Audio Delta 1010 lydkort (pc for studioopptak og redigering).

 

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-07-06 10:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-06 18:40, pine skrev:

Quote:


Den 2002-07-06 13:25, ueland85 skrev:

tips!


xp har en intigrert web og ftp server som er meget bra "iis"


 

Du mener vel ikke dette
:grin:

 

iis er bra, web server er lett å sette opp og funker utmerket, men den ftp delener så som så med, stress åsette opp medbrukere og når eg uploder til den så går uploaden i loop blir aldri ferdig med overføringen

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å bruke IIS til FTP-server, når det finnes andre alternativer som er både bedre og enklere å sette opp. Serve-U og BPFTP server er veldig greie, Raiden er litt mer kronglete men også mer avansert.

 

Det har også vært enormt mye sikkerhetsproblemer med IIS gjennom årene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-06 09:44, Divxdude skrev:

yeah right om du skal sette opp en såkalt lovlig ftp server. Du må ikke komme med slike innlegg!Det er ulovlig her på formuet.


Litt for rask med å trekke konklusjoner syns jeg.

 

FTP betyr "File Transfer Protocol"

 

IKKE "Fyllt Til randen med Piratkopier" :smile:

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å bruke IIS til FTP server ?

 

Vel, syns det å bruke IIS høres ut som ganske bra her i dette tilfellet. Hvis denne blir satt opp på samme maskin som er DC i nettverket har i utgangspunktet alle brukere som har tilgang til nettverket også tilgang til FTP'en.

Du trenger ikke sette opp brukere kun for FTP'en. Dette sparer du tid på, tid er penger, og spart tid og penger er viktig i enhver bedrift.

Lenke til kommentar

Ingen som fikk med seg at divxdude sitt innlegg var sarkastisk ment (et daarlig skjult spark til moderatorene). Husker ikke helt, men mener han fikk stengt en lignende post (var jo litt mere opplagt at servern skulle brukes til divx da :smile:. Allikevel synes jeg ikke at aa rekomandere en ftp server er ett brudd paa #5, det blir for vidt.

 

Poenget er at lurer man paa hva slags server som er bra til warez/divx saa spoer man et annet sted. Gidder man ikke det kan man i det minste finne ut hva slags features man er ute etter og spoere om dem i steden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-06 09:44, Divxdude skrev:

yeah right om du skal sette opp en såkalt lovlig ftp server. Du må ikke komme med slike innlegg!Det er ulovlig her på formuet.


Jeg tror ingen vil hjelpe deg dessverre!


 

Er det ingen som har bannet denne duden ennå? :sad:

Det skal MYE til for at jeg skal gidde å skrive dritt om noen men PLEASE chill dude...

Lenke til kommentar

IIS fungerer greit som web server. Lettvint er nøkkelordet, men Sikkerheten suger :smile: Mildt sagt. Det finnes mye bedre løsninger, som er mye sikrere :grin:

 

Hvis jeg trenger ftp tjenester på min windows maskin så bruker jeg RaidenFTPD. Koster bare 12$ for en studentlisens, og oppdateres nesten hvert uke. Meget rimelig syns jeg.

Lenke til kommentar

er IIS I WinXP Professional ? Trudde IIS bare var for SERVER OS'er jeg .. ekke helt sikker på denne saken asså .. men jeg trudde var slik ..

 

BTW RaidenFTPd er konge ja ! Bruker det selv på lan og slikt , støtter veldig mye av features og script, og er fully remote-styrbar.. Det er og mange kjekke script for de som driver med "backup kopierer " og slikt.. hehe.. men det er veldig bra til alle formål, litt kronglete GUI på det ja ..

 

[ Denne Melding var redigert av: CdBuRnR på 2002-07-07 00:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...