Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vell jeg har akkurat testet NwN(NeverWinter Nights) ganske bra spill det ja om du liker RPG sjangeren godt ^^ vel om jeg så skal si det så er grafikken på topp spillet er Dungeons & Dragons 3rd edition rules(hvis noen D&D spillere leser vil de skjønne) men jeg ville ventet en stund før jeg hadde startet å spilt Online veldig få kan spille D&D siden de fleste tror faktisk at NwN er Dungeon Siege bare med bedre grafikk... vell det er faktisk ikke i nærheten av DS, DS ble for mye Hack n' Slash som imotsetning ikke NwN er... noen av tingene med NwN er at du enten kan bruke en av characterene som er laget i spillet eller du kan enkelt å greit lage din egen. I starten av spillet får du velge en Tutorial (råder alle nye D&D spillere til å velge den) eller du kan bare skippe.. Det første du kan gjøre er faktisk å se rundt så merker du at du har 3 forskjellige kamera vinkler å velge mellom, noe som er fint for eksempel hvis det kommer mange fiender.. Og du kan kle deg for den anledningen du vil for eksempel hvis du vil se ut som en odelsmann, tømmermann osv så er det en drakt for deg! selv om dette er en liten og kort omtale så vil nok de fleste skjønne hvofor NwN vil bli det neste store i RPG... hvis du vil lese mer om NwN kan du gå til NwN's Hjemmeside som er : http://www.neverwinternights.com å finne hva en du måtte lure på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd litt på nett . Det er tydelig stor andel HackNSlash fanatikere der. Har testet DM med noen kamerater og vi begynner å komme inn i systemet til nwn. men det er mye forarbeid for DM, likt Pen and Paper, for å skape en god og levende story. Det er et par ting som erger meg med spillet. For det første så er magikere alt for kraftige. En lvl 20 paladin har ikke sjangs mot en lvl 8-9 wiz. Dette er ikke bra, balansen burde være mye bedre. For det andre så er sperre på lvl20 ikke så morro heller. Burde være det dobbelte om ikke mer. Har snakket med flere som er oppe i lvl 15-20 etter å ha spilt singelplayer chapter1-2. Resten av spillet blir bare sose rundt etter evnt. nye våpen.

Ser at bioware tydelig har satsett på at folk skal lage gode mods som er underholdene å spille. Til nå har folk kun laget pure action HackNSlash. Men men uansett skal du spille skikkelig rpg så trenger du en DM. En god en sådan.

Lenke til kommentar

Har spillt NwN i et par dager nå...

tjaaa.... vet ikke helt hva jeg syns om spillet ennå.. Det tar liksom ikke helt av.. Føler på mange måter at det å bruke D&D reglene "kveler" spillet.. Det er et langt i fra bra regelsett for "Pen n'paper" og er ikke noe bedre for et dataspill.. Har ikke noe å utsette på grafikken, den er enkel og grei..

Nå skal det nevnes at jeg tror at spillet blir noe helt annet hvis man spiller det multiplayer med en god DM. Men som singleplayer var ikke spillet en stor høydare.. Der blir det knust av Morrowind.

Lenke til kommentar

Pokker, må være icewind dale 2 jeg har tankene mine i ja.. Side 127 i manualen: "A character in Neverwinter has a maximum of 20 total character levels".. Pokker. Da må jeg multiclasse snart da. Eller skal jeg fortsette og bli en lvl 20 necro? Det var drit. Var sikker på at det var cap på 30.. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-06 17:41, Daron skrev:

Føler på mange måter at det å bruke D&D reglene "kveler" spillet.. Det er et langt i fra bra regelsett for "Pen n'paper" og er ikke noe bedre for et dataspill..

Det var tåpelig. D&D-systemet er jo en klassiker. Første utgave kom ut på 70-tallet og etter det har det blitt spilt blant millioner av mennesker. Det er et feilfritt system som har overlevd i flere ti år, og som fremdeles er spilt av enormt mange mennesker. Å si at regelsettet ikke passer til "pen & paper", er jo som å si at straffe, corner og frispark ikke passer til fotball.

Lenke til kommentar

D&D-reglene er litt lettvinte ja.. Det er en god grunn til at mange velger D&D som sitt første rollespill. Etterhvert når man blir litt mer erfaren velger man heller spill med litt mer realistiske og kompliserte regler. Men for all del, modulene og kampanjene til AD&D er jo storslagne. Finnes vel ikke noe spill med et så stort utvalg av bøker og tilleggsutstyr.

Spill jeg vil anbefale er:

[*]Rolemaster

[*]Warhammer

[*]Chivalry & Sorcery

[*]Kult (ypperlig å bruke CoC-kampanjer fra 90-årene til dette spillet. Trenger bare forandre litt på spells, stats og skills)

[*]Nesten alle til Chaosium

Dette er mine favoritter da, både som GM og spiller.

Forstår fullt og helt ut at mange synes D&D er å foretrekke. Smaken er jo som sagt som baken :smile:

Edit: Må jo kommentere topic også.. :roll: NwN er topp! Er snart ferdig med kapittel en og er level 6 fighter/rogue. Etter jeg har sett alle de fancy spell-effektene treger jeg litt på at jeg ikke valgte en wizard...

Christian Gehring Olsen

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-07-11 13:57 ]

Lenke til kommentar

å si at D&D er enkelt er vel å ta "litt" i da...og feilfritt??? pfft. Jeg liker det, jeg startet med AD&D 2ed. og har kikket litt på D&D3E (lest grunnbøkene da:))

Det enkleste, og til nå beste systemet jeg har vært med på er White Wolf's World of Darkness system.. Det gir akkurat nok fleksibilitet og "realisme"...

ps: jeg HATER "hit points" :smile:

er det noen som har planer om dedikerte servere til nwn?? :wink:

Lenke til kommentar

jupps... setter opp en server selv straks nextel får ræva i gir... 2 mb ned og 640 kps opp... server navnet vil da bli WOLF Guild Europe... Har en liten server oppe nå og da,, men har bare 128 kps opp nå og 364 ned... så... men alle karakterene vil bli overført til den nye serveren når nextel ordner stashet sitt....

mere info på http://www.wolfservers.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...