Gå til innhold

Shapphire X800XL pci-e


Anbefalte innlegg

Greier rett og slett ikkje Doom 3 på Ultra High grafikk:P, det funker men av og til kan man merke litt lagg. Hvordan på noen måte kan jeg overklokke eller noe slik at det går glide?...Føler også at skjermkortet blir ustabilt når eg spiller på Ultra High, kan også hende at det detter ut og alt klikker...

 

NOEN IDEER? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greier rett og slett ikkje Doom 3 på Ultra High grafikk:P, det funker men av og til kan man merke litt lagg. Hvordan på noen måte kan jeg overklokke eller noe slik at det går glide?...Føler også at skjermkortet blir ustabilt når eg spiller på Ultra High, kan også hende at det detter ut og alt klikker...

 

NOEN IDEER? :roll:

vet ikke åssen resten av pcen din er.

 

Jeg har p4 3,2

samme skjermkort :love:

1024mb pc3200 ram

og har ikke sjangse til å dra doom på ultra high

(ultra high er beregnet på kort med 512mb minne)

 

Dessuten tror jeg rett og slett du må opp i 6800u for å kunne kjøre doom på ultra helt glatt..

Lenke til kommentar
Greier rett og slett ikkje Doom 3 på Ultra High grafikk:P, det funker men av og til kan man merke litt lagg. Hvordan på noen måte kan jeg overklokke eller noe slik at det går glide?...Føler også at skjermkortet blir ustabilt når eg spiller på Ultra High, kan også hende at det detter ut og alt klikker...

 

NOEN IDEER? :roll:

som snoopg er inne på så trenger kortet mer minne for å kunne lagre teksturere i doom3, når du ikke har nok minne så må noe swappes til HD og da lagger det..

 

Hvorfor det klikker av og til kan jeg ikke svare på men noen forslag vil jo være: driverkonflikt, varme, psu

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
Greier rett og slett ikkje Doom 3 på Ultra High grafikk:P, det funker men av og til kan man merke litt lagg. Hvordan på noen måte kan jeg overklokke eller noe slik at det går glide?...Føler også at skjermkortet blir ustabilt når eg spiller på Ultra High, kan også hende at det detter ut og alt klikker...

 

NOEN IDEER? :roll:

som snoopg er inne på så trenger kortet mer minne for å kunne lagre teksturere i doom3, når du ikke har nok minne så må noe swappes til HD og da lagger det..

 

Hvorfor det klokker av og til kan jeg ikke svare på men noen forslag vil jo være: driverkonflikt, varme, psu

Dette er mitt system:

 

DRR-DIMM TwinMOS pc3200 1gb

X800Xl pci-e

A8N-Sli Deluxe

AMD 4000+

Raptor hd (spillet er installert på den)

RAPTOR: Mistenker den for en teknisk feil, det jobber ikkje mye raskere enn min WDC 200GB s-ata..og har klikket en god del ganger:(

 

Det er ikkje akkurat lagg jeg vil kalle det, det er sånn stripe som av og til går nedover skjermen og akkurat der den er er skjermbildet litt utydelig visst dere skjønner hva jeg mener...

 

HELP MEEE :no: ...

Lenke til kommentar
du har jo allerede fått svar da..

 

Men.. kommer den tingen du pratet om, når du ikke kjører ultra også?

det forandrer jo saken..

 

hvilke oppløsning er det snakk om?

OK, ble litt surr her :D

 

Det går helt fint når jeg kjører det på High, og 1280x1024 (LCD)

Og må bare inrømme at det er INGEN forskjell på High og Ultrahigh.

 

Trenger texture memory på 500mb for å kunne kjøre det på Ultra står det, vel det si skjermkortet?...For det virker sånn at når det fyller seg opp så klikker alt..

Lenke til kommentar
du har jo allerede fått svar da..

 

Men.. kommer den tingen du pratet om, når du ikke kjører ultra også?

det forandrer jo saken..

 

hvilke oppløsning er det snakk om?

OK, ble litt surr her :D

 

Det går helt fint når jeg kjører det på High, og 1280x1024 (LCD)

Og må bare inrømme at det er INGEN forskjell på High og Ultrahigh.

 

Trenger texture memory på 500mb for å kunne kjøre det på Ultra står det, vel det si skjermkortet?...For det virker sånn at når det fyller seg opp så klikker alt..

Hvordan Swapper man til HD?:)...

Lenke til kommentar

Når skjermkort minne er fullt må skjermkortet lagre ting i ram (tror jeg tok feil når jeg sa til hd i stad) det er tregere enn å lagre det i minnet enn på skjermkortet derfor vil det lagge litt...

 

Grunnen til at det lagger av og til på ultra er at det da blir brukt ukomprimerte teksturer og noen plasser kan de komme helt opp i 500mb

 

Kjør ppå high du og smil og vær glad... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...