Bza Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg driver og titter litt på diverse håndholdte enheter. Jeg har sett på litt forskjellig, blant annet Dell axim x50. Denne ser interessant ut, men er kanskje en av de dyre alternativene. Har noen anbefalinger eller informasjon å dele? Gjerne GPS innebygd, om ikke så i alle fall tilgjengelig som ekstrautstyr. Jeg hadde opprinnelig lyst på en som kunne synkroniseres med en Linux basert PC, men skjønner nå at dette kan bli vanskelig. Har noen kjennskap til dette, og eventuelle enheter som kan brukes opp mot Linux? Vil gjerne også ha informasjon om hva jeg bør se etter, og hva som er viktige spesifikasjoner i enhetene. Er det noe jeg bør unngå? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Mer eller mindre alle PDA'er kan bygges ut med GPS og kart - så det trenger du ikke bekymre deg for... (Du er i hvert fall bombesikker om du velger en med Windows OS.) Synes den nye Communicator HP iPaq hw6500 ser veldig spennende ut. For å nevne noe: - Integrert telefon (altså PDA-telefon, 4-bånds!) - Bluetooth v1.2 (støtte for 100 meters avstand) - Fullt integrert Qwerty-tastatur (det er gull verdt) - Integrert megapixelkamera med blitz - Kjapp, Intel XScale PXA270 312 MHz - EDGE (rask dataoverføring) - Støtte for minnekort (første med både SD and miniSD) - 3" TFT-skjerm - Og det beste; integrert GPS!! Hørt rykter om at den skal bundles med et navigasjonssystem. Skal begynne å selges en gang i April måned. (Så kan vel fort bli Mai også...) Lenke til kommentar
Bza Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Så ikke dum ut den, men integrert telefon har jeg ikke bruk for, så da regner jeg med at jeg kan finne gode alternativer til en billigere penger uten telefon. Er det verdt prisen å se på PDA'er med 520MHz/624MHz prosessorer i stedet for 312MHz prosessorer? Hvordan er det med støtte for å spille mp3 på PDA'er? Er dette mulig på alle, eller er det enkelte som ikke støtter dette? Hvor stor lagringskapasitet kan man/bør man ha? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har Amitech MIO168 da. Det er en PDA med innebygget GPS uten telefoni. Kjører Microsoft Pocket PC 2003 Premium Edition. Spiller mp3 fra minnekort (SD/MMC). Intel® Xscale® PXA-255 processor, 300 MHz. Bundlet med kart over hele Vest-Europa, inkl. norsk talestyring. 3,5" TFT skjerm. Koster 4995,-. Lenke til kommentar
Bza Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Etter å ha lest og surfet litt har jeg kommet frem til at PalmOne Tungsten T5 er det jeg leter etter. I og med at den kjører Palm OS er muligheten mine for å koble meg opp mot Linux tilstedet, i motsetning til de med Windows Mobile 2003. Ser at her er det også muligheter for å kjøpe GPS utstyr i tillegg. Summen av PDA'en og GPS utstyr'et blir noe dyrere da, men da har jeg i det minste muligheten med Linux. Er det noen som har en slik og har noen tanker å dele? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) feil sted Endret 16. april 2005 av Telcontar Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg vurderer nå frem og tilbake en Acer n35. Den har innebygget GPS og samme programvare som Mio'en som ble nevnt her. Ser komplett har den til ca 3500, men at itbutikken har den til rett over 2000. Får ikke top score i tester, men den gjør sikkert jobben sin. Har du vurdert en standalone GPS enhet? Jeg sikler litt på Navigon PNA200. Samme sak som Medion branda og Coop solgte for en tid tilbake. Lenke til kommentar
Bza Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg har etter en stund siktet meg mer og mer inn på PalmOne. Windows baserte enheter er uaktuelt, ettersom jeg ønsker noe med muligheten for bruk opp mot Linux. PalmOS er ikke perfekt for dette, men muligheten er der. Jeg regner med det blir en PalmOne Lifedrive i første omgang, og så får jeg heller bygge ut med en GPS enhet i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå