wilai Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 eg vet at ubuntu bruke *repositories* vet ikkje heilt ka det hete på norsk men hva er adr til debian sine *repositories*? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvorfor trenger du Debian-repositoriesene? Det meste som er i dem, er portet til Ubuntu sine repos, og de som ikke er det virker sannsynligvis ikke i Ubuntu. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 for eg får ikkje til å kompilere i ubuntu fyst skrive eg ./configure komme dette fram wilai@wilai:~/psybnc$ ./configure -bash: ./configure: Ingen slik fil eller filkatalog når eg skrive make så funke det *vet ikkje ka så skjer* så skrive eg make install wilai@wilai:~/psybnc$ make install make: *** Ingen regel til at skabe mÃ¥l 'install'. Stop. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 for eg får ikkje til å kompilere i ubuntu fyst skrive eg ./configure komme dette fram wilai@wilai:~/psybnc$ ./configure -bash: ./configure: Ingen slik fil eller filkatalog når eg skrive make så funke det *vet ikkje ka så skjer* så skrive eg make install wilai@wilai:~/psybnc$ make install make: *** Ingen regel til at skabe mÃ¥l 'install'. Stop. Skriv "ls -a". Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) FEIL! Les READMEdå!! Ikkje alle program skal kompilerast likt! psyBNC skal kompilerast slik: make menuconfig make make clean Så kjem psybnc-binariet i mappa. Sjekk evt psybnc.conf om du ikkje gjorde alt i make menuconfig. Køyr med: ./psybnc Endret 16. april 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå