Gå til innhold

Pentium M vs Pentium 4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det mye mer støy på en Pentium 4 3.0ghz kontra en Pentium M 1.73

Får man mer kraft igjen for å velge en Pentium 4?

P4 støyer betydelig mer, irriterende mye, og gir deg dårlig batterikapasitet. Forvent kun to timer batteritid med en P4.

Pentium M vil gi deg omtrent samme ytelsen, bruke mindre batteri og mindre støy. Forvent rundt fire timer batteritid med Pentium M.

Men en P4 3,0 GHz vil nok ha høyere ytelse enn en Pentium M 1,73 GHz (Pentium M 740).

Endret av hce
Lenke til kommentar
Pentium M vil gi deg omtrent samme ytelsen, bruke mindre batteri og mindre støy. Forvent rundt fire timer batteritid med Pentium M.

Men en P4 3,0 GHz vil nok ha høyere ytelse enn en Pentium M 1,73 GHz (Pentium M 740).

Blir ikke det der selvmotsigende? Først omtrent samme ytelse så høyere...

Lenke til kommentar

Hadde P4 3.0 MHz. Herregud hvor den støyet, holdt på å bli gal til slutt. Spesielt når jeg spillte.

En annen ulempe hos meg når jeg spillte var at CPU'en ble så varm at den påvirket skjermkorte som igjen begynnte å hakke noe forferdelig mens jeg spillte. Utrolig irriterende.

Nå har jeg en Pentium M 2.0 MHz og er en lykkelig mann. Vifta går jo for fullt når jeg spiller, men det er bare for peanuts å regne i forhold til den andre maskinen. Er jo så med i spillet at jeg legger ikke merke til den. :p

Lenke til kommentar
Øhhhh...det går faktisk an å bytte CPU kjøler til en mer stillegående! Trenger ikke bytte CPU... :roll:

Jeg skjønner det sånn ut av forumet at det er snakk om bærbar-PC. Og da er det ikke så lett å skifte til andre CPU-kjølere. Itillegg så er de fleste produsentene svært lite glad i uorginale deler i laptop, så man kan slite med garantien dersom det skjer ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...