LowBalls Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 er det mye mer støy på en Pentium 4 3.0ghz kontra en Pentium M 1.73 Får man mer kraft igjen for å velge en Pentium 4? Lenke til kommentar
hce Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) er det mye mer støy på en Pentium 4 3.0ghz kontra en Pentium M 1.73Får man mer kraft igjen for å velge en Pentium 4? P4 støyer betydelig mer, irriterende mye, og gir deg dårlig batterikapasitet. Forvent kun to timer batteritid med en P4. Pentium M vil gi deg omtrent samme ytelsen, bruke mindre batteri og mindre støy. Forvent rundt fire timer batteritid med Pentium M. Men en P4 3,0 GHz vil nok ha høyere ytelse enn en Pentium M 1,73 GHz (Pentium M 740). Endret 15. april 2005 av hce Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Pentium M vil gi deg omtrent samme ytelsen, bruke mindre batteri og mindre støy. Forvent rundt fire timer batteritid med Pentium M. Men en P4 3,0 GHz vil nok ha høyere ytelse enn en Pentium M 1,73 GHz (Pentium M 740). Blir ikke det der selvmotsigende? Først omtrent samme ytelse så høyere... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hadde selv en p4 2.8ghz i min gamle bærbare. Ved spilling lå batteritiden på under 1time. Ved vanlig bruk 1.5 til 2timer. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hadde P4 3.0 MHz. Herregud hvor den støyet, holdt på å bli gal til slutt. Spesielt når jeg spillte. En annen ulempe hos meg når jeg spillte var at CPU'en ble så varm at den påvirket skjermkorte som igjen begynnte å hakke noe forferdelig mens jeg spillte. Utrolig irriterende. Nå har jeg en Pentium M 2.0 MHz og er en lykkelig mann. Vifta går jo for fullt når jeg spiller, men det er bare for peanuts å regne i forhold til den andre maskinen. Er jo så med i spillet at jeg legger ikke merke til den. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Øhhhh...det går faktisk an å bytte CPU kjøler til en mer stillegående! Trenger ikke bytte CPU... Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Øhhhh...det går faktisk an å bytte CPU kjøler til en mer stillegående! Trenger ikke bytte CPU... Jeg skjønner det sånn ut av forumet at det er snakk om bærbar-PC. Og da er det ikke så lett å skifte til andre CPU-kjølere. Itillegg så er de fleste produsentene svært lite glad i uorginale deler i laptop, så man kan slite med garantien dersom det skjer ting. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 P4 har best ytelse, Pentium M har best batterilevetid, gir kaldere system, tillater mindre/lettere laptop. Vil ikke si at den ekstra ytelsen du faar fra P4 er verdt det negative, men det er opp til deg og ditt bruk og vurdere. Lenke til kommentar
Recon Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hvor ble det av den sammenligninga i kraft mellom Pentium M og Pentium 4? Jeg finner den ikke igjen. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Pentium M * 1.5 = Pentium 4....ca Hater PM vs P4 diskusjoner Lenke til kommentar
Recon Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hehe...er klar over at det ikke er nøyaktig, men enklere når man skal prøve å forklare folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå