Gå til innhold

Hjelp Sapphira X800XT PE AGP kortet hardware feil?

Neotetra

Anbefalte innlegg

Kjøpte kortet til jul for over 4 lapper. I dag satt jeg i explorer da skjermen låste seg en stund og jeg fikk rosa sjakk mønster som legger seg oppå alle programmen som et slags halvgjennomsiktig mønster. Jeg avinstallerte driverne og la inn nyeste cat 5.4 for win2000 på nytt men har det samme mønsteret. Jeg ser at jeg har mønsteret ved oppstart før og i bios. Det må ha skjedd en intern feil på skjermkortet? Noen som har dette og hvordan er det med garanti på slikt. Skjermkortet koster jo mer enn 4000 kr.

post-23-1113591104_thumb.jpg

Endret av Neotetra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATi gir 3 års garanti

Det står på sidene dems, så hvis webshoppen sier noe annet så er det bare tull.

Dog må det være et BBA kort, men jeg ville anta at 3. parts prod. har samme definisjon.

men uansett er kortet under et år, så jeg tviler på at det skal være noe problem å få bytta det.

Hvis ikke du har "tukla" med det da ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Ati vga silencer 4 fra samme butikken når jeg kjøpte kortet som var for kortet. Det regnes vel ikke som tukling siden den kjøler kortet mye bedre enn standard kjøleren. Alt ble installert siden jul. Karen bak skranket gikk god for den.

Lenke til kommentar

Utskifting av kjøleribben på et skjermkort gjør at garantien ikke gjelder, men prøv å send kortet inn i den stand det var med orginal ribbe, å kryss fingfrene :p Er det defective hardware går det under reklamasjon å da kan det hende du er heldig.

Lav moral, hmm.. vet at flere ville gjort det samme med et kort i den prisklassen ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Ati vga silencer 4 fra samme butikken når jeg kjøpte kortet som var for kortet. Det regnes vel ikke som tukling siden den kjøler kortet mye bedre enn standard kjøleren. Alt ble installert siden jul. Karen bak skranket gikk god for den.

Men en ting du burde tenke på.. er at siden du kjøpte kjøleren og kortet på samme sted, spesielt hvis det gikk under samme ordrenummer, kan det hende det blir vanskelig..

Hvis det kan bevises at kortet har en produsent feil, har ikke det noe å si. Reklamasjon i norge er mellom 3-5år avhengig hvilket produkt som gjelder, legg gjerne en link til forbrukerrådets nettsider om akkurat dette i mailen til din butikk hvor du handlet kortet.

Har du kjørt kortet med den kjøleren hele tiden tviler jeg på at det er et varmeproblem, noe artifacts gjerne kommer av, ved siden av ren hardware produsentfeil (reklamasjonsrett)

Link til forbrukerrådet om reklamasjon HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...