Gå til innhold

Klokkestilling er tøv

Anbefalte innlegg

Hva er andres mening om dette med å stille klokken(ne :yucky: ) 2 ganger i året?

(Nå tenker jeg ikke her på forumet, selv om det var noe jeg leste om det som minte meg på dette :roll: )

Har selv alltid ment at det er noe forbasket tull! For endel år tilbake stilte man aldri klokker, og hørte ingen som etterlyste det heller.

Kunne man ikke blitt enig om en innstilling som gjelder hele året, istedet for å stille ørten klokker rundt i alle krør. Har det noe særlig betydning at man gjør det, og hvem er det egentlig som har bestemt/bestemmer dette? :shrug:

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hele systemet er skrudd. de stiller det til og med forskjellig i andre land. klokken min er radiostyrt, og har enda ikke stilt seg til sommertid. noen land stiller til og med 2 timer.

få boikotta hele systemet, sier nå jeg. bare tull fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Den tullingen som la sommertid-skiftet midt i påskeferien må ihvertfall ha vært komplett idiot. Jeg mistet 1 time verdifull søvn midt i ferien.

Enda viktigere: TG var èn time kortere i år.

Der har vi en som har verdiene på plass :yes:

Vi stiller klokken sånn at når klokken er 12 på formiddaggen skal sola være plassert i sør, stiller vi ikke klokka blir dette svært unøyaktig..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Det er bare tull. Én time sol fra eller til er ikke verdt stresset som det er å stille alle husets klokker, imo.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt noe om at vi stiller for å unnga vinterdepresjoner? Fordi hvis vi ikke stiller den før vinteren, vil det jo vært mørkt uendelig lenge om morgenen... Men jeg synes uansett det er tull... fordi det er egentlig bedre at det er lengre lyst, enn tidligere... Kjedelig å dra på skole mens det er mørkt, sitte inne en hel dag, også er det mørkt når man kommer ut igjen også...

Lenke til kommentar
Hvis vi er våkne når det er mørkt og kaldt, setter vi på mer lys og varme. Altså bruker vi mer strøm.

En time fra eller til vil ikke gjøre forskjell der. Folk setter på akkurat det samme uansett tror jeg.

Men hvis det er problemet, kunne man jo bare hatt den tiden som starter senest hele året :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...