Delvis Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Hva er andres mening om dette med å stille klokken(ne ) 2 ganger i året? (Nå tenker jeg ikke her på forumet, selv om det var noe jeg leste om det som minte meg på dette ) Har selv alltid ment at det er noe forbasket tull! For endel år tilbake stilte man aldri klokker, og hørte ingen som etterlyste det heller. Kunne man ikke blitt enig om en innstilling som gjelder hele året, istedet for å stille ørten klokker rundt i alle krør. Har det noe særlig betydning at man gjør det, og hvem er det egentlig som har bestemt/bestemmer dette? Endret 15. april 2005 av groenn Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Den tullingen som la sommertid-skiftet midt i påskeferien må ihvertfall ha vært komplett idiot. Jeg mistet 1 time verdifull søvn midt i ferien. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Vel, påsken endrer jo tidspunkt fra år til år; det er med andre ord ikke mulig for et forholdsvis statisk tidspunkt (siste søndag i mars) å bli plassert i en variabel helliguke. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Den tullingen som la sommertid-skiftet midt i påskeferien må ihvertfall ha vært komplett idiot. Jeg mistet 1 time verdifull søvn midt i ferien. Du får den vel igjen om noen måneder? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Den tullingen som la sommertid-skiftet midt i påskeferien må ihvertfall ha vært komplett idiot. Jeg mistet 1 time verdifull søvn midt i ferien. Enda viktigere: TG var èn time kortere i år. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 hele systemet er skrudd. de stiller det til og med forskjellig i andre land. klokken min er radiostyrt, og har enda ikke stilt seg til sommertid. noen land stiller til og med 2 timer. få boikotta hele systemet, sier nå jeg. bare tull fra ende til annen. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Den tullingen som la sommertid-skiftet midt i påskeferien må ihvertfall ha vært komplett idiot. Jeg mistet 1 time verdifull søvn midt i ferien. Enda viktigere: TG var èn time kortere i år. Der har vi en som har verdiene på plass Vi stiller klokken sånn at når klokken er 12 på formiddaggen skal sola være plassert i sør, stiller vi ikke klokka blir dette svært unøyaktig.. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det er likevel tull. Folk stilte ikke klokka før i tiden, men de overlevde da likevel. Burde nesten få igang en underskriftskampanje for å få fjerna de greiene. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg synes det er greit at vi stiller klokken. Det blir jo senere lyst på morgenen og lengre sol på kvelden, er vell ingen som har noe imot akkurat det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det er bare tull. Én time sol fra eller til er ikke verdt stresset som det er å stille alle husets klokker, imo. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Det er likevel tull. Folk stilte ikke klokka før i tiden, men de overlevde da likevel. Burde nesten få igang en underskriftskampanje for å få fjerna de greiene. godt forslag Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hører ikke denne tråden hjemme i Overklokkingsforumet? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Det at vi stiller klokka har faktisk svært logiske grunnar, og det er ganske mykje pengar som vert spart på dette kvart år, spesielt med tanke på strømbruk. Ta ein kikk på denne sida hos Wikipedia, der det blir forklart kvifor me har det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Ta ein kikk på denne sida hos Wikipedia, der det blir forklart kvifor me har det. Interessant! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Vanskelig å forstå at det spares strøm på det, en dag er vel en dag samme hvor den begynner eller slutter..? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hvis vi er våkne når det er mørkt og kaldt, setter vi på mer lys og varme. Altså bruker vi mer strøm. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har hørt noe om at vi stiller for å unnga vinterdepresjoner? Fordi hvis vi ikke stiller den før vinteren, vil det jo vært mørkt uendelig lenge om morgenen... Men jeg synes uansett det er tull... fordi det er egentlig bedre at det er lengre lyst, enn tidligere... Kjedelig å dra på skole mens det er mørkt, sitte inne en hel dag, også er det mørkt når man kommer ut igjen også... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Hvis vi er våkne når det er mørkt og kaldt, setter vi på mer lys og varme. Altså bruker vi mer strøm. En time fra eller til vil ikke gjøre forskjell der. Folk setter på akkurat det samme uansett tror jeg. Men hvis det er problemet, kunne man jo bare hatt den tiden som starter senest hele året Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå