Gå til innhold

Bra pris? POV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB AGP

TaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg har GF6800GT fra før, er det noen vits i å bytte?

Nei.

Uansett så kan de aller fleste GT-korta klokkes opp til Ultra-hastighet. Og da har du eksakt det samme kortet. :)

Jeg skal garantert ikke klokke. Legger vekt på å ha en mest mulig stabil maskin.

Lenke til kommentar
bra tilbud,eneste spørsmål jeg har er følgende:har en thermaltake silent purepower 420 watt strømforsyning,blir det for lite til å drive pov ultrakortet?

Det burde vel holde greit det, men kommer kanskje an på hvor mange andre enheter du driver samtidig.

Lenke til kommentar

Lurer litt på motivet til at Netshop setter ned prisene såpass mye. Kommer prisene kanskje til å rase om 2 måneder med innførselen av R520? Da vil man kanskje få et 6800 ultra til rundt 2k kroner. (Smøre seg med tålmodighet)

Uansett dette var jo noen lekre tilbud. Håper det blir fulgt opp av andre billige webshopper som Mpx og komplett.

Lenke til kommentar

Nei.

Uansett så kan de aller fleste GT-korta klokkes opp til Ultra-hastighet. Og da har du eksakt det samme kortet. :)

Og 6800 Ultra kan ikke klokkes over det igjen?

Mitt XFX GeForce 6800 Ultra kjører på 425MHz core som default (25mhz overclock, standard core clock på Ultra er 400MHz), samt at jeg klokker det lekende lett og 100% stabilt til 475MHz på core. I tillegg kjører minnet helt perfekt på 1300MHz. Dette med en Zalman VF700-Cu på 5v (stilleste modus) og bittesmå ram-sinks, i et dårlig ventilert kabinett. Du kan bare glemme og få et hvilket som helst 6800GT kort opp i disse hastighetene uten ekstrem-kjøling (og da mener jeg mer ekstremt enn normal vannkjøling).

Ser ut som et knakende bra valg til 3000kr dette! Kjøpte mitt XFX GeForce 6800 Ultra da det var på tilbud hos MPX.no for ca. 2 mnd. siden, og angrer ikke! Kongekort!

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Da var mitt 6800Ultra kort bestilt. Har hatt lyst på et slikt lenge men prisen gjorde at det var uaktuellt for meg, men nå er det andre boller. Gleder meg til å få det å spille skikkelig HL2!

I'll second all of that!

Ma bare komme meg hjem. 2 maneder kommer kortet til a bare ligge i en skuff eller noe lignende pa rommet mitt for det blir tatt i bruk, men det er vel verdt det. Gleder meg til a komme hjem. Ikke bare ser jeg alle vennene mine igjen, men jeg har en bonus ventende pa rommet! (Actually, two bonuses. Pov 6800 Ultra og en bunke uapnede Pondus-blader :D )

Lenke til kommentar

Nei.

Jeg har POV-kortet selv... Har hatt det siden slutten av juli 2004, og er meget fornøyd med det. Har klokket det til 450 Mhz på GPU og 1200 Mhz på minnet, det er helt stabilt. Minnet går ikke så mye lenger på mitt kort, men kunne tatt GPU enda høyere. Prøvde 460Mhz, og Gikk bra i 3DMark 05, men slo meg til ro med 450Mhz, da det var nVidia sin "Ultra Extreme" spessifikasjon som de ikke valgte å gi ut...

Kjørte kortet frem til februar med orginal kjøler, og monterte da på en NV Silencer 5 rev.2

Viften på POV-kortet bråker litt under oppstart, men med en gang Windows-driveren er lastet inn blir den stille...

Lenke til kommentar

Nei.

Jeg skal garantert ikke klokke. Legger vekt på å ha en mest mulig stabil maskin.

Det er ikke verdt å bruke penger på å oppgradere fra 6800GT til 6800Ultra da ytelsesforskjellen er såpass liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...