Tor Haakon Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg har sett på 6 1/2 " 2-way speaker. Har fått tips om Morel tidligere her på forumet. Nå har jeg kommet over ett sett med Alpine. Jeg vet at Alpine har ett bra rykte på seg,og spiller veldig bra. Mitt spørsmål er hva dere synes om Alpine Noen som vet om nettbutikker som selger de også? Ser de spiller helt ned til 35 Hz!! Sensitiviteten er på 87 dB pr. W. Er disse spesifikasjonene noe å stole på? Synes det virker for godt til å være sant. Takker for svar Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) De spiller antagelig ned til 35 Hz -3db, virker som luggume saker, separat delefilter og diskanten gir minimat med hindringer for mellomtonemembranen. Morel er vel noe av det mer velspillende du kan få lagt fingrene på, så om det ikke skiller mye på pris og du ser deg råd til det ville jeg gått for Integra Ovation. Ellers tror jeg du trygt kan handle inn Alpinesakene Endret 15. april 2005 av Jalla Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 helt enig med jalla!! Lyden fra Morel er så dynamisk -uten antydning til komprimering ved høy volum- og luftig desutten stor off aksis mønster (pga STOR kalot diskant) så det leter monteringen og i tilleg så er ikke elementene så kritiske med hensyn til noe spesielt volum/kasse bak seg for å spille bra. Sammenlig chassis oppbygning på Alpine og Morel så ser du kvalitets forkjellen på de og!! Invester gjerne i Morel!! det har jeg gjørt og anbefaler på det varmeste!! Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 De spiller antagelig ned til 35 Hz -3db, virker som luggume saker, separat delefilter og diskanten gir minimat med hindringer for mellomtonemembranen. Morel er vel noe av det mer velspillende du kan få lagt fingrene på, så om det ikke skiller mye på pris og du ser deg råd til det ville jeg gått for Integra Ovation. Ellers tror jeg du trygt kan handle inn Alpinesakene Integra Ovation. Er det en model av Morel?? Har du en link så jeg kan se på de? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Prøv http://www.morel.no. Der finner du det meste du trenger. Er det noe mer du lurer på så ringer du bare og spør mannen bak godsakene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå