Gå til innhold

8/7c - når sendes ting hvor i USA?

DesertGlow

Anbefalte innlegg

I USA har man som kjent tre forskjellige tidssoner. Hvordan ordner de dette med direktesendte programmer?

Dere har sikkert hørt de si "see you again Wedensday, 8 - 7 central". Dette betyr så vidt jeg kan forstå at det går klokken 8 på østkysten og 7 midt i landet.

Men går det da samtidig klokken 6 på vestkysten, eller hvordan fungerer dette? De kan jo neppe kjøre med to timers forsinkele vestover når det er slike direkteprogrammer....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, ja, dette kan vaere forvirrende.

Enkelte ting, som f.eks The Presidential Inauguration f.eks og andre (viktige) direktesendte programmer sendes direkte over hele landet, andre ting som the simspons osv, sendes etter hvor du bor. I.e: The Simpsons sendes 7.30 paa UPN ECT, da blir det 6.30 central. Vestkysten som bruker pacific time igjen sendes da ikke kl 5.30, men 7.30.

Saa ECT og Central sendes etter sine respektive tidssoner, men WCT sender etter sin tidssone.

Haaper jeg forklarte godt nok.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

Men med programmer som American Idol har man jo et problem. Fox må jo sette av en time-slot, og programmet skal være direkte til hele landet...

Det du sier forstår jeg forsåvidt når det er opptak, men problemet blir jo direktesendingene, som igjen må lage problemer for opptaksprogrammene sinde man nødvendigvis må sende samtidig, og man må finne et tidspunkt hvor flest mulig ser på...

Lenke til kommentar

Nå er det jo litt vanskeligere å lage liveTV for 400 millioner mennesker enn 4 millioner kanskje..De må vel bare finne seg i at programmet går på et annet tidspunkt på andre sida av landet..

Edit: jeg foregriper begivenheten. Om det er 347,16mill innbyggere eller ikke er irrellevant. Om det er 5,15 mill i Norge er også helt uinteressant.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Naar det kommer til american idol saa vet jeg ikke. Jeg tror det sendes direkte ECT og C, men opptak paa vestkysten - men jeg er absolutt ikke sikker, bor tross alt paa oestkysten.

295millioner folk i USA :)

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar
Naar det kommer til american idol saa vet jeg ikke. Jeg tror det sendes direkte ECT og C, men opptak paa vestkysten - men jeg er absolutt ikke sikker, bor tross alt paa oestkysten.

Ville vært merkelig om de sendte det i opptak på vestkysten, for det sendes jo direkte fra Los Angeles så vidt jeg vet... I tillegg utgjør det jo et stort problem å sende det i opptak med tanke på at man har stemmeproblematikken. Man kan stemme i to timer, men man vet jo i så fall ikke hvor stemmene kommer fra hvis man sender i opptak...

Sendes det kl 8 på østkysten, så er det i så fall 6 (eller 5?) på vestkysten, og det er jo ikke nøyaktig prime time, noe man er avhengig av med et slikt show...

Lurer seriøst på hvordan de løser et slikt problem...

Lenke til kommentar

295millioner folk i USA :)

Med ting som American Idol sa sendes det som opptak pa vestkysten. Pa hver eneste episode star det i begynnelsen "Recorded from an earlier telecast".

Edit: Springbreak sa sent? Har vaert tilbake pa skolen i 2 uker etter spring break jeg, na...

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...