JimE Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Heisann Sitter her med et Sapphire Radeon 9600 PRO Ult. Har lagt ved bilde fra enhetsbehandling. Som viser at det er noe feil. Kortet fungerer som det skal i 1-40 min. hvor lenge det holder før det klikker* kommer ann på hvilket spill. * = Pcn låser seg; Lyden gjentar seg, bilde forsvinner og det kommer ikke tilbake.. Har prøvd: - Omega drivere - Catalyst drivere - Deaktivert ett av "begge" skjermkortene, som windows foreslår (se bilde) - Formatert - Byttet kjøler - Bytta hovedkort Har brukt kortet på en Shuttle SB75G2 og bruker det nå på et Abit IC7-MAX3. Funka bra i starten med shuttlen, men fikk etter hvert disse problemene. Samtidig med hk bytta jeg ram. Fra Geil Value 1024mb til Corsair XMS4400 512mb. Kortet fungerer like dårlig klokket som uklokket. Hva kan være feil? Takker for hjelp! Endret 15. april 2005 av FantaCx Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Har hatt akkurat samme symptom på mitt oppsett 2. Prøv å disable fastwrite. Jeg måtte det på mitt 9600 pro i kombinasjon med max 3. Jeg pleier å gjøre det i Rivatuner. Endret 16. april 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det kan også være en konflikt i bios. Sett init display first til AGP. AGP Aperture Size til 128mb, og gå til PNP/PCI con. sett: Auto Diabled enabled enabled 32a a a a a a Napp ut alle PCI kort, da det kan være en IRQ konflikt. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) edit : leste litt mer *ops* Kanskje det kan være defekt minne på den? er det fortsatt garanti? har du prøvd med et annet skjermkort ? Endret 16. april 2005 av lavizh Lenke til kommentar
JimE Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 BIOS fiksa, Fastwrite av, testa med et 9600xt, Alle PCI kort ute (hadde ingen ) og.. ..fortsatt feil i enhetsbehandling . Kortet ble kjøpt for 2 år siden, og kjøler er bytta så garantien kan jeg nok si farvel til. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
DillBall Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hvis du testet med et annet skjermkort å fikk det samme er det ikke driverene. Men at du fikk beskjed om ressurser kan tyde på feil med cpu eller minnet ditt. Sjekk bios, omså kjør default for å sjekke, update bios om mulig. Lenke til kommentar
JimE Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Det første jeg gjorde når jeg fikk HK var å flashe til siste BIOS. Men skal teste med noen andre minnebrikker. Selv om jeg er ganske sikker på at problemet er CPU. Trur kanskje jeg har løsningen jeg da, for hadde problemet før jeg byttet ram og hk. Men var ikke klar over at jeg hadde problemet da. Men kommer tilbake hit senere. Endret 16. april 2005 av FantaCx Lenke til kommentar
JimE Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Med en twinmos brikke får jeg samme feilen. Cpu da. Men hvordan kan jeg få ordna det med databutikken.com når cpu'en har vært klokka? Må jeg kjøpe ny? Endret 16. april 2005 av FantaCx Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Jeg hadde liknende problemer med mitt 9600Pro... Løsningen i mitt tilfelle viste seg å være å sette AGP ned fra 8x til 4x. Ved 8x ble GPU for varm og alt stoppet opp etter en stund. Håper det kan hjelpe deg... EDIT: Jeg ser vi har identisk skjermkort. Endret 16. april 2005 av The Terminator Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) spør du meg høres det ut som et varme problem...? Endret 16. april 2005 av un0kai Lenke til kommentar
JimE Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 (endret) På gpu? Det jeg trodde i starten og, men bytta ut den passive ribba med en Artic Cooling ATI Silencer1. Uten at det hjelp, så tviler på at det er det. Edit: Så ikke posten din med en gang The Terminator, men fikk du samme feilmld i enhetsbehandling? Har prøvd 2 skjermkort og, samme feilen.. Endret 16. april 2005 av FantaCx Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Fikk ikke den samme feilmeldingen, men jeg ser ikke helt hvorfor den behøver å ha noe med problemet ditt på hovedskjermen å gjøre (hvis jeg har forstått problemet riktig). Med meg skjedde nøyaktig det du beskriver; skjermen fryser, lyden henger seg opp (som om noen har satt det siste halve sekundet på repeat ) og skjermen slukner. Eneste måten å løse det på blir å dra ut kontrakten/trykke reset. At det kommer en feilmelding på TV utgangen/secondary monitor kan være en eller annen driver feil eller noe annet rart, selv om feilmeldingen sier noe om at det ikke er nok ledige ressurser så tror jeg neppe det er tilfellet. 9600Pro brikken klarer ikke 8x AGP, da blir den alt for varm, så varm at det hjelper lite hvor god kjøler du har. Jeg kjører nå kortet mitt på 4x AGP, overklokket med passiv kjøling og det går stabilt i alle de spillene jeg spiller, også over tid. (obs: pro kortet har ikke temp sensor, det har bare XT), det er ingen eller ubetydelig ytelsesforskjell på 8 og 4x AGP. Har du prøvd å stille ned den? Det gjør du i "Display properties - settings - advanced - SMARTGART" (hvis du kjører orginale Catalyst drivere, er der en plass med Omega og andre også) Håper det hjelper Lenke til kommentar
JimE Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Bruker bare en skjerm. Og kortet har jo fungert flott i 1,5 år på 8x agp. Skal ikke si det sikkert, men trur problemene kom da jeg byttet cpu. Har sendt mail til databutikken.com ang problemet, får se hvordan det går. Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 jeje... du får gjøre som du vil.... men jeg vile nå uansett testa det på 4x jeg da... ingen ting å tape! Lenke til kommentar
JimE Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Okei, da har jeg testa med forskjellige spill i et par dager på 4x fastwrite av. Akkurat det samme skjer, det tar bare mye lenger tid. Tar nå et par timer. Da slår vpu recover inn og jeg kan fortsette etter å ikke ha sendt feilmld. (Det gikk ikke før, da var det enten kabelen eller reset knappen) Varmeproblemer da? Eller bør jeg fortsatt skylde på cpu? Har veldig liten lyst til å sende inn cpu om det ikke er feil på den (gebyrene til databutikken.com svir!). fantaCx (post nr. 100 ) Edit: La ved fila vpu recover prøver å sende om den er av interesse. crash Endret 20. april 2005 av FantaCx Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Da vet ikke jeg, for skjermkortet skal normalt tåle høye temperaturer. Det kan være en skade i GPU som gjør at det ikke gjør, for siden det hjalp såpass å endre agp hastgheten må det jo ha vært noe på skjermkortet som ikke funket som det skulle. Har du sjekket FSB hastighet osv at det ikke er noe der som kan skape høye temperaturer, eller at ikke det er heelt tett i kabinettet ditt? Prescotten er jo veldig varm. På den annen side oppsto jo problemet idet du satte i ny CPU, så det kan jo skje noe der som jeg ikke ser. Ville sjekket klokk og at ikke AGP porten følger FSB hastigheten hvis du har klokket osv odv, på nyere hovedkort så skal den jo ikke det, men ting er jo skjeldent slik de skal eller man tror de er..... varme tror jeg uansett skaper problemet, hvorfor det blir for varmt er et godt spørsmål. Skal gi beskjed om jeg kommer på noe.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå