iStephano Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Jeg lurer på en ting, jeg bygger en pc på pc-byggern oss komplett.no, når jeg skulle velge åssen hovedkort jeg skulle ha så plukket jeg ut en ASUS A7V-333 RAID hovedkort men jeg leste at den bare tok prossesorer fra 600 - 2000+ Mzh. Så bladde jeg litt til å fant en Abit KX7-333 RAID Hovedkort som tåler mzh fra 600 - 2200+. Jeg skal ha AMD Athlon XP2100+, Spørsmålet er: Kan AMD Athlon XP2100+ fungere på et ASUS kort som skrevet over her perfekt eller går ikke det? Å er Abit hovedkortet bra? Å dette kortet vil fungere bra med denne prossesoren?? Takker for alle svar. Synes det var litt missvisende av komplett å si at alle dele som er plukket ut passer sammen. Men så leste jeg dette å begynnte å tenke.... hmmm Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 ingen svar å få..................... Lenke til kommentar
eught Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 vel hvis det er MHZ den måler, tror jeg det skal gå fint med en XP2100+, for den kjører jo ikke på 2100 MHZ (etter det jeg har fått med meg). Og om du skulle ha behov for mer MHZ går det sikkert an å flashe. Jeg ville satset på ASUS-kortet for de er meget bra. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Tror ikke det. Det er vel en grense som er det som er den abselutt høyeste klokke frekven hovedkortet takler. p.s abit kortet har vistnok flere instilings muligheter i følge andre brukere av forumet... Lenke til kommentar
muv Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 desuten står det 2000+ det vil si den klarer mer en 2GHZ (+'enn) :smile: Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 6. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2002 det trodde jeg å men så står det jo på AMD Athlon XP2100+ merk + . Å dett e står det på alt fra AMD i Xp serien. så det plusset skal bare vise at kortet takler ikke mer enn Athlon XP2000+ prossesoren. [ Denne Melding var redigert av: BanAnus på 2002-07-06 14:51 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 her var det mye rart snakk... den støtter det sikkert med en bios oppdatering, er jeg ganske sikker på. det er et såpass nytt kort. 2000+ menes bare at XP2000 er maks som var på markedet når HKet ble gitt ut, men det støtter senere prosessorer og (med høyere MHz) Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Det er bare en multiplier forandring som skal til, og denne støttes allerede. Null problem. Forøvrig så vil jeg fraråde å kjøpe XP2100+ da den er altfor dyr i forhold til hva du får. kun 66mhz raskere enn xp2000+, 133mhz raskere enn xp1900+. Nei, du merker ikke den forskjellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå