Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson Speedtouch og Jensen trådløs router

Anbefalte innlegg

Byttet i dag fra UPC til Nextgentel.

Har hos UPC brukt deres modem og en Jensen Wireles Broadband router.

Men da jeg forsøkte å koble den til Thomson Speedtouch-routeren jeg fikk fra Nextgentel var det ikke noe signal å få...

Kan noen hjelpe meg litt? Er utrolig frustrerende å måtte legge opp kabler igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har signaler til Thomson Speedtoch-modemet, men ikke til den trådløse Jensenrouteren...

Nå har jeg forsøkt å finne frem til diverse forklaringer, men ingen som gir et godt og enkelt svar på nettet.

Jeg får altså full kontakt mellom pc og Speedtouch, men da jeg kobler til Jensen Wireless Broadband routeren kommer det ikke noe signal.

Jeg får logget inn på selve Jensen routeren, men ikke via den og på nettet.

Ingen som har vært borte i problemer med akkurat disse to, eller har tips til en løsning?

Lenke til kommentar
Har signaler til Thomson Speedtoch-modemet, men ikke til den trådløse Jensenrouteren...

Nå har jeg forsøkt å finne frem til diverse forklaringer, men ingen som gir et godt og enkelt svar på nettet.

Jeg får altså full kontakt mellom pc og Speedtouch, men da jeg kobler til Jensen Wireless Broadband routeren kommer det ikke noe signal.

Jeg får logget inn på selve Jensen routeren, men ikke via den og på nettet.

Ingen som har vært borte i problemer med akkurat disse to, eller har tips til en løsning?

Hadde samme problemet selv. Grunnen til at denne kombinasjonen krasjer er at thomson speedtouch har innebygget router-funksjon, og det løser som regel problemet om du deaktiverer denne i thomson'en. Finn ut hvilken IP-adresse thomson'en har og forandre på denne innstillingen.

Lenke til kommentar

Det skal jeg forsøke!

Noen som vet hvordan jeg deaktiverer router-funksjonen? Er ikke så sugen på å gjøre mer feil på utstyret nå. Fikk rota det til med Jensenrouteren så nå kommer jeg ikke inn på administrasjonsvinduet på den engang, og det er ikke noe resettknapp på den. Men det får jeg vel alltids fikset... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...