shit89 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hei Problemet er det som er i topic. Når jeg starter daten og jeg kommer til bootscreenen kommer to like alternativer opp: Windows (Standard) og Windows (Standard). Den øverste av de to funker, mens den nederste funker ikke. Jeg kan slette boot.ini filen min, men dataen starter alikvel opp. Det er der jeg tror problemet er. Jeg har skrudd på se skjulte operativsystemfiler og vis skjulte filer. I msconfig er det en boot.ini fil som er annerledes enn den som faktisk er synlig, eller som er der på disken. Hvis jeg forsøker å endre denne klikker msconfig. Jeg kan ikke finne en annen boot.ini fil på dataen min, så hvordan kan jeg slippe å måtte velge operativsystem når jeg starter dataen? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 System -> Advanced -> Startup and recovery. Velg f.eks at den ikke skal vise Windows alternativene, eller sett den på 1 sec. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Det som er rart når jeg går inn der, er at standard operativsystemalternativene er blanke. Hvorfor er det sånn? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Så du har prøvd å trykke på "Kontroller alle oppstartsbaner" under fanen "Boot.ini" i mscofig? Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Da klikker msconfig. Dessuten har jeg ingen oppstartsalternativer i msconfig, men programmer starter alikevel. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? P.S boot.ini på system-> avansert er ikke den samme som er i windows mappen. Hvordan finner jeg ut hvor en fil åpnet i notepad er plassert på disken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå